• یکشنبه 8 بهمن 1402
  • الأحَد 17 رجب 1445
  • 2024 Jan 28

رشد سه برابری اعتکاف

مراسم اعتکاف امسال طبق سال‌های گذشته بنا به قرعه نصیب داوطلبان شد. تا آخرین لحظه که آمار را از حجت‌الاسلام علیرضا تکیه‌ای، رئیس ستاد اعتکاف کشور شنیده‌ایم، بیش از یک میلیون نفر در مساجد اعتکاف را به پا داشتند و ایندر حالی است که به گفته مسول فرهنگی ستاد اعتکاف، اعتکاف‌های دانشجویی و دانش آموزی نسبت به سال قبل رشد

‌دانشگاه‌ها از دین‌گریزی تا دينداري

حضور در آیین‌هایی همچون زیارت اربعین، اعتکاف و هیئت، سراسر لذت‌بخش است. افراد با دينداري، لذت معنوی بی‌مانندی را تجربه می‌کنند. در واقع زیبایی مناسک دینی توجه به ابعاد فطری انسان و ارائه سبک زندگی متناسب با این ابعاد است.

خورشید‌خانم کیست؟

مدت‌ها پیش گذرم به موزه ملک تهران افتاد و نکته‌ای که توجهم را جلب کرد عکسی با شهرت خورشیدخانم بود. این تمثال با نقاشی مشهور دوران کودکی ما نزدیکی جالبی داشت.

ضربه چند هزار میلیاردی به مافیای زباله

زباله یا پسماندهای خشک اعم از کاغذ، پلاستیک و ... به طلای کثیف معروف شده است، متاسفانه بخش بزرگی از این پسماندها خارج از حیطه شهرداری خرید و فروش می‌شوند و مدیریت این چرخه، یعنی تفکیک زباله‌ها از داخل مخازن توسط زباله‌گردها تا خرید از آنها، پردازش، فروش و ... توسط گروه مافیا انجام می‌شود.

شمال غزه در مشت حماس

بیش از 112روز بمباران غزه، 220کشته از میان اعضای ارتش اسرائیل و بیش از 2هزار نظامی زخمی بنا بر اعتراف مقامات رسمی تل‌آویو و تخلیه بیش از 30شهرک صهیونیست نشین با بیش از 40هزار نفر جمعیت به همراه هزینه 58میلیارد دلاری جنگ همگی بار سنگین جنگ غزه هستند که روی دست صهیونیست‌ها مانده است و نتیجه جنگ غزه با چند کلمه خبر نقش بر آب شد: «حماس دوباره کنترل شمال نوار غزه را به‌دست گرفت.»

آبیاری فضای سبز تهران هوشمند می‌شود

هراس از کمبود آب در تهران هر سال بیشتر می‌شود و نیم‌نگاهی به آمار و ارقام نشان از این واقعیت دارد که متوسط بارش‌های تهران با روند نزولی مواجه شده است.

حداقل دریافتی‌ها افزایش یافت