• سه شنبه 26 دی 1402
  • الثُّلاثَاء 5 رجب 1445
  • 2024 Jan 16

این شنبه‌های دوست‌داشتنی

90‌رویداد شنبه‌های امید و افتخارتا به حال در پایتخت برگزار شده است
«امروز ‌باید به افق‌های بالاتری فکر کرد. چون تهران نیازمند تحول بزرگ و همه‌جانبه است که این تحول الهام‌بخش دیگر شهرها و کلان‌شهرهای ایران خواهد شد و حتی از تجربیات تهران می‌توان برای توسعه پایتخت کشورهای همسایه و مسلمان استفاده کرد.» اینها بخشی از صحبت‌های علیرضا زاکانی، شهردار تهران است که نشان می‌دهد مدیریت شهری دوره ششم قصد دارد تحولات بنیادی در حوزه‌های مختلف امور شهری با هدف بهبود کیفیت زندگی شهروندان و وضعیت شهر ایجاد کند.

مناظره بر سر مسکن

ارزیابی کارنامه دولت ‌سیزدهم طی بیش‌از 2سال گذشته نشان می‌دهد تلاش برای جبران کمبودها در بخش مسکن با ساخت یک‌میلیون ‌و 900هزار واحد مسکونی جدید، ازجمله دستاوردهای به‌دست آمده ‌است؛ موفقیتی که از تغییر رویکردها در این حوزه حکایت دارد.
حاشیه‌ای‌بر یک سنت قدیمی

راز آب فشاندن برخاک‌

قدیمی‌های تهران هنوز هم هروقت آب بنوشند، چند قطره‌ای بر خاک می‌ریزند. قدیم رسم بود؛ ته کاسه آب را به زمین می‌ریختند و زیر لب ذکر می‌گفتند.

رکورد تولید نفت در اوپک متعلق به ایران

براساس آمار وزارت انرژی آمریکا، ایران با افزایش ۳۳۰هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت در سال۲۰۲۳ رکورددار افزایش تولید نفت در میان اعضای اوپک در این سال شده است.

باخت سنگین قماربازان

قماربازها به بانک نمی‌روند؛ چون براساس قانون، قمار جرم‌انگاری شده و به‌طور طبیعی، تراکنش‌های مالی و بانکی مرتبط با آن ممنوع است و مالکان درگاه‌هایی که این بده‌بستان‌های غیرقانونی را میزبانی و هدایت کنند، از طرف بانک مرکزی مسدود و جریمه و به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شوند.

جولان قحطی و سرما در غزه

بحران انسانی در غزه فقط مربوط به افزایش آمار شهدای فلسطینی به بیش از 24هزار نفر نیست، بلکه غزه امروز با بحران جدی‌تری برای حدود 2میلیون‌نفر از بازماندگان روبه‌روست که همگی در اوج سرمای زمستان از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

طهرونی‌های خوش‌خوراک