04
سه شنبه 26 دی 1402
شماره 9003
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مرکز آمار کمیسیون اروپا کل مبادلات تجاری ایران و 27عضو اتحادیه اروپا در 10ماهه 2023 را 3میلیارد و 761میلیون یورو اعلام کرد.
گزارش
قماربازها به بانک نمی‌روند؛ چون براساس قانون، قمار جرم‌انگاری شده و به‌طور طبیعی، تراکنش‌های مالی و بانکی مرتبط با آن ممنوع است و مالکان درگاه‌هایی که این بده‌بستان‌های غیرقانونی را میزبانی و هدایت کنند، از طرف بانک مرکزی مسدود و جریمه و به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شوند.

بازگشت هندی‌ها به دروازه ملل

در دور جدید مذاکرات ایران و هند2کشور برای توسعه بندر چابهار به توافق رسیدند
گزارش
نبض توسعه در بندر چابهار تندتر شده و بعد از سرمایه‌گذاری 8100میلیارد تومانی بخش خصوصی در تأسیسات و تجهیزات فاز یک این بندر، حالا نوبت به توافق نهایی با هند برای توسعه بندر و تأمین تجهیزات راهبردی برای ارتقای ظرفیت تخلیه و بارگیری رسیده است.

محدودیت فروش نان: 40کیلو آرد، 110عدد نان، 36خریدار

نایب‌رئیس اتحادیه نانوایان سنتی می‌گوید: اگرچه محدودیتی برای خرید نان وجود ندارد اما اگر یک نانوایی برای فروش هر کیسه آرد تعداد کارت بانکی کمتری در دستگاه کارتخوان‌ نانی‌نو کشیده باشد سهمیه آرد نانوایی کاهش می‌یابد.
نقل قول/ تداوم روند نزولی قیمت سکه
به‌دنبال سیاست‌های جدید بانک مرکزی برای عرضه سکه‌های جدید به بازار و ضرب روزانه 20هزار سکه، قیمت سکه در سراشیبی نزول قرار گرفت و در مبادلات روز گذشته قیمت هر سکه تمام بهار آزادی به 31میلیون‌و200هزارتومان رسید.
کشاورزی
وضع عوارض 400میلیون تومانی واردات از سوی کشور‌های همسایه روی هر کانتینر منجر به انباشت حجم زیادی سیب در آذربایجان غربی شده به‌طوری که در حال حاضر، بیش از یک‌میلیون تن سیب در این استان در حال فاسد شدن است که حجم زیادی آب برای آن مصرف شده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای به شبکه بانکی اعلام کرد: دریافت طلا و سکه مردم و صدور گواهی سپرده بابت آن از سوی بانک‌ها باید متوقف شود و این کار فقط با مجوز بانک مرکزی، قابل انجام است.
استخدام رسمی دولتی را متوقف کنید و نباید هیچ تعهد بلندمدت الزام‌آوری مانند تعهد به استخدام رسمی و دائمی برای دولت ایجاد کرد! این پیشنهاد تازه مرکز پژوهش‌های مجلس است.