• سه شنبه 5 اردیبهشت 1402
  • الثُّلاثَاء 4 شوال 1444
  • 2023 Apr 25

8سیاست برای نجات بازار اجاره

ساماندهی بازار اجاره نیازمند اقداماتی است که اهم آنها در قالب 8سیاست اصلاح‌گر، انتظام‌بخش و حمایتی توسط دولت پیگیری می‌شود
بازار اجاره ایران می‌تواند اصلاح و ساماندهی شود، اما تحقق این مهم، نیازمند جفت‌وجورشدن «اگرهایی» است که در قالب ابزارهای اصلاح بازار اجاره قابل دسته‌بندی است و دولت می‌خواهد در حد توان از این ابزارها بهره بگیرد.

مرگ حقوق بشر در زندان

انتشار فیلمی دردناک از مرگ تدریجی یک زندانی در آمریکا پرده دیگری از وضعیت نامناسب زندانیان و شرایط بغرنج حقوق بشر در این کشور را به تصویر کشیده است.

حقوق بشر عریان آمریکا

20روز حبس انفرادی بدون اثبات جرم در کشوری که بزرگ‌ترین داعیه حقوق بشر را دارد، عین نقض حقوق بشر است و اگر این حبس به از دست رفتن جان زندانی منجر شود، بی‌تردید این مرگ در زندان در حد جنایت ضدبشری به شمار می‌رود.

حرکت اولین قطار ملی 140متری در مترو

یک رام قطار ملی 7واگنه با پشت سر گذاشتن تست‌های باقی مانده و اخذ مجوز‌های لازم، در نیمه دوم سال وارد ناوگان متروی تهران خواهد شد تا به‌صورت رسمی از نخستین قطار مترویی ساخت ایران رونمایی شود. این واگن‌ها درواقع نخستین بخش از 113واگن سفارش داده شده از سوی شهرداری و شرکت متروی تهران محسوب می‌شوند.

آخر خط براندازی

در شرایطی که این روزها جریان برانداز می‌کوشد با نمایش اتحاد و تنفس مصنوعی به راه بی‌سرانجام خود ادامه دهد، اما اخبار منتشر‌شده از فعالیت‌های این جریان نشان می‌دهد براندازان به آخر خط اقدام‌های ضدایرانی خود رسیده‌اند؛ روندی که با توجه به رویکردهای وطن‌فروشانه اتخاذ شده ازسوی آنان، چندان هم غیرقابل پیش‌بینی نبود.

هوشمندسازی ترددهای تهران با630 ون‌ شاتل‌سرویس

تهران به‌زودی با 630ون شاتل‌سرویس به جنگ ترافیک در ساعات پرتردد روز می‌رود.

رکورد صادرات غیرنفتی کشور شکست

در همشهری آنلاین بخوانید