07
سه شنبه 5 اردیبهشت 1402
شماره 8755
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
معترضان در سوئد و بلغارستان ضمن مخالفت با همکاری کشورشان با پیمان ناتو، خواستار پایان جنگ در اوکراین به جای ارسال تسلیحات برای کی‌یف شده‌اند.
تحولات ماه‌های اخیر در جهان نشان داده است که بسیاری از کشورهای جهان نه‌تنها درباره جنگ اوکراین بلکه درباره تحولات گسترده‌تر جهانی ازجمله نظم بین‌المللی چشم‌انداز متفاوتی با آمریکا و متحدانش دارند.
جهان‌نما
وزیر خارجه روسیه که برای ریاست جلسه شورای امنیت راهی نیویورک شده، با انتقاد از ممانعت آمریکا از ورود خبرنگاران روسی تأکید کرده که مسکو به این اقدام پاسخ خواهد داد.

مرگ حقوق بشر در زندان

طی یک دهه حداقل7500 نفر در 500زندان آمریکا جان باختند
گزارش 1
انتشار فیلمی دردناک از مرگ تدریجی یک زندانی در آمریکا پرده دیگری از وضعیت نامناسب زندانیان و شرایط بغرنج حقوق بشر در این کشور را به تصویر کشیده است.
دشمنی در قاره سبز برای دوستی با اژدهای زرد

دشمنی در قاره سبز برای دوستی با اژدهای زرد

همزمان با تشدید تنش‌ میان پکن و غرب برسر تایوان، اختلافات در اتحادیه اروپا نیز بر سر نحوه تعامل با چین به‌شدت بالا گرفته است.
نقل‌قول/ اسناد پنتاگون درباره افغانستان ساختگی است
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان: داده‌های مسئولان پنتاگون در مورد نقش مهم افغانستان در هماهنگی برنامه‌های تروریست‌های داعش جعلی و بخشی از یک کمپین تبلیغاتی علیه افغانستان است.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
پس از آنکه جمهوری آذربایجان یک ایست ‌بازرسی در گذرگاه مسدودشده لاچین ایجاد کرد، ارمنستان ضمن محکوم کردن این اقدام باکو به‌دلیل نقض توافقنامه۲۰۲۰ از روسیه خواسته است تا وظایف خود را نسبت به پایان‌دهی انسداد قره‌باغ انجام دهد.