• سه شنبه 7 تیر 1401
  • الثُّلاثَاء 28 ذی القعده 1443
  • 2022 Jun 28

عملیات نجات بازار بزرگ تهران

به دستور شهردار تهران کمیته‌ای برای رسیدگی به موضوع ایمنی بازار تشکیل شده است
قلب اقتصادی تهران همچنان نا‌ایمن است. ظاهر سقف، کف و دیوار‌ها تمیز شده است، اما نمی‌شود گفت که خطر آتش‌سوزی، زلزله و حوادث دیگر کم شده است؛ زیرا کوچه‌های باریک و پرپیچ و خم و اجناس انبار شده در طبقه‌های بالایی و پایینی، هنوز مشکل اصلی این منطقه هستند و البته جمعیت به هم فشرده مغازه‌دار‌ و شاگرد و مشتری که هر روز از این مسیر‌ها می‌گذرند.

جهان در تنگنای تورم

اقتصاد جهان پیش از آنکه بتواند خود را تمام و کمال از چاله رکود ناشی از همه‌گیری کرونا برهاند، درون چاهی عمیق به نام تورم افتاد. تورم تقریبا تمامی اقتصاد‌های جهان به‌ویژه اقتصاد‌های بزرگ در آمریکا و اروپا را تحت‌تأثیر قرار داده است.

هزینه و فایده در شهر

1-فرض کنید همین حالا هیأت دولت مصوبه‌ اجرایی فوری‌ای بگذارد که فرودگاه مهرآباد باید از شهر تهران خارج شود و پروازهای آن از طریق فرودگاه دیگری -مثلا فرودگاه امام خمینی-ره-- صورت گیرد.

آماده‌باش جاماندگان مسکن دولتی برای ثبت‌نام جدید

مهلت نهایی پالایش اطلاعات مربوط به متقاضیان نهضت ملی مسکن تا 15تیرماه تمدید شده و بعد از آن قرار است همزمان با اجرای نهضت خانه‌سازی برای متقاضیان واجد شرایط فعلی، راه ثبت‌نام برای جاماندگان نهضت ملی مسکن و متقاضیان جدید نیز باز شود.

زندانیان البرز شاغل می‌شوند

شهرک‌ صنعتی اشتهارد با 2هزار واحد تولیدی، میزبان زندانیان آماده به‌کار خواهد بود
نشسته‌اند پای دار قالی و رج به رج می‌بافند. عده‌ای دیگر سفالگری می‌کنند و برخی هم با پارچه و چرم، خود را با دنیای صنایع‌دستی پیوند زده‌اند. این تصویری از کارگاه اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی زندانیان استان البرز است که از چند سال پیش به قوت خود باقی است.

تعهدهای برجامی واشنگتن به تهران

سعید خطیب‎زاده در آخرین نشست ‎خبری خود در قامت سخنگوی وزارت امور خارجه، اخبار مهمی برای خبرنگاران داشت؛ از اعلام اینکه مذاکرات برای رفع تحریم‎ها در هفته جاری و در یکی از کشورهای حاشیه خلیج‎فارس برگزار می‎شود تا پیام سعودی‎ها که نخست‎وزیر عراق به تهران آورد.

ادغام یک وزارتخانه میان موافقت‌ها و مخالفت‌ها

به‌تازگی علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت خبر از احیای وزارت بازرگانی داده است. وی دلایل تشکیل وزارت بازرگانی را تقویت و تجمیع ابزارهای نظارتی دولت بر بازار، کنترل مؤثرتر قیمت‌ها، تسهیل تجارت و رونق تجارت خارجی، سیاستگذاری واحد و چابکی در امور بازرگانی و حمایت جدی‌تر از مصرف‌کننده اعلام کرده است.

پایان 2سال وقفه با 40هزار حاجی ایرانی

بعد از گذشت 2سال وقفه به‌دلیل شیوع کرونا، زائران حج تمتع 1401از هفته گذشته راهی کشور عربستان شدند.

چه افرادی باید دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند؟

در همشهری آنلاین بخوانید

شب واقعه

بمب در جعبه روزنامه‌ها بود!