04
سه شنبه 7 تیر 1401
شماره 8531
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مهلت نهایی پالایش اطلاعات مربوط به متقاضیان نهضت ملی مسکن تا 15تیرماه تمدید شده و بعد از آن قرار است همزمان با اجرای نهضت خانه‌سازی برای متقاضیان واجد شرایط فعلی، راه ثبت‌نام برای جاماندگان نهضت ملی مسکن و متقاضیان جدید نیز باز شود.
چهره روز
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت از موافقت هیات وزیران با تشکیل وزارت بازرگانی خبر داد و دلیل آن را تقویت و تجمیع ابزارهای نظارتی دولت بر بازار، کنترل مؤثرتر قیمت‌ها، تسهیل تجارت و رونق تجارت خارجی، سیاستگذاری واحد و چابکی در امور بازرگانی و حمایت جدی‌تر از مصرف‌کننده اعلام کرد.
همشهری از سهم خوراکی‌ها در سفره مردم رونمایی می‌کند

جغرافیای توزیع تورم خرداد در بین دهک‌ها

تورم
مرکز آمار ایران با انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده کل کشور براساس دهک‌های هزینه‌ای در خرداد ماه‌١٤٠١ از فشار بیشتر تورم ماهانه و نقطه‌به‌نقطه بر دهک‌های پایین و متوسط جامعه خبر داد و اعلام کرد که فاصله تورم سالانه بر دهک‌های مختلف جامعه در ماه گذشته با یک درصد افزایش نسبت به ماه قبل به 4.4درصد رسیده است. این گزارش می‌افزاید: نرخ تورم کل کشور در خرداد‌ماه‌١٤٠١ برابر 4، 39درصد برآورد شده که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه 3، 38درصد برای دهک نهم و دهم _ثروتمندترین _ تا 7، 42درصد برای دهک اول _فقیرترین_ نوسان دارد.

خرید تضمینی گندم بدون پرداخت مطالبات

رئیس بنیاد ملی گندم کاران می‌گوید: تاکنون بیش از 3.7میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که این رقم ۳۲درصد نسبت به‌مدت مشابه سال قبل بیشتر است؛ اما وضعیت پرداخت مطالبات کشاورزان رضایت‌بخش نیست به‌طوری‌که در بسیاری از استان‌ها میزان پرداخت‌ها حدود ۱۰ تا ۲۰درصد بوده که بسیار رقم پایینی است.
جای خالی مقصران اصلی
خبر: شرکت راه‌آهن، اطلاعیه شماره2 کمیسیون عالی سوانح درخصوص سانحه قطار مشهد - یزد را منتشر کرد که در آن خطاهای انسانی شامل عدم رعایت سرعت مجاز در سیر قطار مسافری در محل سانحه، انسداد غیرمجاز مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی و عدم‌رعایت مقررات ایمنی در محل عملیات تعویض تراورس به‌عنوان عامل اصلی وقوع سانحه معرفی شده است.