• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 21 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160302
+
-

مزد تلاش

آرمان رمضانی چطور به چهره سرنوشت‌ساز لیگ تبدیل شد؟

مزد تلاش

بهروز رسایلی

سال گذشته در چنین روزهایی شاید هیچ‌کس حتی فکرش را هم نمی‌کرد آرمان رمضانی به چهره سرنوشت‌ساز لیگ برتر تبدیل شود، اما حالا چنین اتفاقی رخ داده است؛ حالا که مهاجم بلندقد استقلال در آخرین دقایق بازی با پدیده مشهد گره کار را باز کرد و دروازه حریف را گشود. این گل برای آبی‌ها بسیار حیاتی بود. استقلال از ابتدای سال جدید موفق به کسب پیروزی نشده بود و اگر بازی دوشنبه‌شب هم به تساوی می‌انجامید، موقعیت این تیم برای کسب عنوان قهرمانی به‌شدت به خطر می‌افتاد. در نتیجه فرهاد مجیدی هر چه ابزار هجومی داشت به‌کار گرفت تا اینکه درنهایت آرمان رمضانی به کمک او آمد و گل 3 امتیازی را زد؛ گلی که شاید به حسرت 9ساله آبی‌ها برای فتح جام پایان بدهد.

  معمولی، اما زحمتکش
بدون تعارف آرمان رمضانی شاید جزو بهترین مهاجمان فوتبال ایران نباشد. او حضور ناموفقی در پرسپولیس داشت و هنگام عضویت در جمع سرخپوشان، انتقادات فراوانی را تحمل کرد. حتی همین حالا و بعد از این گل هم بعید است دل خیلی از هواداران پرسپولیس برای او تنگ شده باشد. با این حال آرمان رمضانی یک «معمولی زحمتکش» است. او حاشیه ندارد، سرش گرم کار خودش است و هر چه در توان دارد برای موفقیت تیم می‌گذارد. برای رمضانی مهم نیست که فیکس باشد یا 5 دقیقه بازی کند. او سراپا تکاپو است و با جنب‌وجوش بالا می‌کوشد تا بالاترین اثرگذاری ممکن را در تیمش داشته باشد. در بازی با پدیده هم آرمان از زمانی که وارد میدان شد جان مضاعفی به خط حمله آبی‌ها بخشید. یک توپ او به تیر دروازه برخورد کرد و توپ بعدی را به تور چسباند تا استقلال نخستین برد این فصلش را در حضور تماشاگران جشن بگیرد.

  عادت به گل‌های دیرهنگام
این نخستین‌بار نیست که رمضانی به کمک استقلال می‌آید. در جام حذفی هم کار آبی‌ها برابر تیم دسته دومی نود ارومیه گره خورده بود که رمضانی در آخرین دقایق گل زد و بازی را به تساوی کشاند. حذف استقلال در آن مرحله برابر چنان رقیبی، قطعا می‌توانست حواشی زیادی برای تیم درست کند، اما رمضانی اجازه نداد کار به آنجا بکشد. عادت او به زدن گل‌های دیرهنگام (که بی‌ارتباط با تعویضی بودن این بازیکن هم نیست) فصل قبل نیز تکرار شد؛ جایی که او روی یک سماجت و تیزهوشی دروازه نفت آبادان را در آخرین ثانیه باز کرد. رمضانی حتی می‌توانست در بازی لیگ قهرمانان فصل گذشته به الهلال هم یک گل بسیار مهم بزند، اما گلر تیم عربستانی به شکلی خیره‌کننده ضربه او را دفع کرد. مجموعه این موارد نشان می‌دهد رمضانی در استقلال لااقل به یک مهره تعویضی مهم و قابل اتکا تبدیل شده است؛ بازیکنی که حتی قبل از پیوستن به پرسپولیس هم در لیست خرید فرهاد مجیدی قرار داشت.

  بدون حاشیه، کاملا در متن
مزیت دیگر آرمان رمضانی این است که همه وجودش را صرف «متن» کرده. او به‌خاطر انتقال مستقیم از پرسپولیس به استقلال، پتانسیل زیادی برای رفتن به حاشیه داشت. از قضا شوخی‌های فراوانی هم با آرمان شد، اما این بازیکن هرگز از دایره ادب و متانت بیرون نرفت و عکس‌العملی به این ماجراها نشان نداد. همین سر به زیری، از او چهره‌ای مقبول‌تر ساخته؛ بازیکنی که حالا چند خاطره مهم برای استقلال خلق کرده است و نمی‌توان نادیده‌اش گرفت.

قاتل پدیده
آرمان رمضانی که با گلزنی مقابل پدیده چهره ویژه لیگ برتر فوتبال در این هفته لقب گرفت، در همه بازی‌های 2سال اخیرش مقابل این تیم حکایت‌های جالبی را از سر گذرانده است. هواداران فوتبال به‌خاطر دارند که رمضانی فصل گذشته بعد از نمایش‌هایی انتقادآمیز در ترکیب پرسپولیس به اجبار در نیم‌فصل این تیم را ترک کرد. او در آن نیم‌فصلی که پیراهن قرمزرنگ می‌پوشید، فقط یک‌بار در ترکیب اصلی قرار گرفت که در مصاف با همین تیم پدیده بود و با موقعیت‌هایی که از دست داد، سیل انتقادات به سمتش روانه شد.آرمان به‌جز آن یک مسابقه، 8بار هم به‌عنوان بازیکن جانشین در لیگ برتر به زمین رفت و دقایقی برای پرسپولیس بازی کرد اما با آمار صفر گل زده این تیم را ترک کرد. حالا با لباس آبی، بخت آرمان رمضانی هربار مقابل همین تیم پدیده باز شده و او طی 3بازی‌اش در فصل گذشته و لیگ جاری مقابل مشهدی‌ها گلزنی کرده است. رمضانی در لیگ گذشته یک گل هم به نفت آبادان زد اما در فصل جاری تنها گل‌های لیگ برتری‌اش همان 2گل به پدیده بوده است. البته او در جام‌حذفی هم زننده تک‌گل استقلال مقابل نود ارومیه بود که آبی‌ها را در دقیقه پایانی از شکست مقابل این تیم دسته‌دومی نجات داد. آرمان رمضانی در فصل جاری لیگ برتر 4بار در ترکیب اصلی و 8بار به‌عنوان بازیکن جانشین برای استقلال به زمین رفته و در مجموع 315دقیقه برای آبی‌ها بازی کرده است. با توجه به 2گل زده او در این فصل، رمضانی به‌طور میانگین هر 157دقیقه یک‌بار برای استقلال گل زده که از این لحاظ آمارش از همه بازیکنان این تیم بهتر بوده است. این مهاجم بلندقامت در هر بازی به‌طور میانگین 7.8نبرد هوایی موفق هم داشته که در این زمینه فقط رودی ژستد با میانگین 9.1 بهتر و موفق‌تر از او عمل کرده است. رمضانی در بازی دوشنبه‌شب با پدیده فقط 15دقیقه بازی کرد اما 20لمس توپ داشت، یک توپ به تیر دروازه زد و نهایتا گل برتری آبی‌ها را در دقیقه88 به ثمر رساند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید