• دو شنبه 22 فروردین 1401
  • الإثْنَيْن 9 رمضان 1443
  • 2022 Apr 11

رمزگشایی از فهرست ابربدهکاران

همزمان با افشای بخشی از فهرست ابربدهکاران بانکی، بانک مرکزی وعده داد در هفته آینده فهرست کامل بدحساب‌ها را منتشر کند
جزئیات اسامی بدهکاران دانه‌درشت بانکی را هفته آینده اعلام می‌کنیم. این وعده جدید بانک مرکزی است که قول داده به اسامی ناقص ابربدهکاران بانک‌ها اکتفا نکند، بلکه جزئیاتی ازجمله میزان بدهی، تاریخ اخذ تسهیلات، وثیقه‌ها و همچنین وضعیت بدهی افراد یعنی بدهکاران جاری، سررسید گذشته، معوق و مشکوک‌الوصول را منتشر کند.

جدال وزارتخانه‌ها بر سر تعطیلی تهران

افت کیفیت هوا در تهران و برخی استان‌ها از ساعت‌های ابتدایی نوزدهم فروردین آغاز شد؛ به‌طوری‌که شاخص کیفیت هوا AQI در پایتخت با روند افزایشی در همان روز به 190 رسید؛ وضعیتی که منجر به هشدار وزارت بهداشت برای تشکیل جلسه کمیته اضطرار و درخواست تعطیلی شد.

از تحریف تا واقعیت یک خبر

تحریف یک خبر منطقی، کافی بود تا توپخانه تخریب مخالفان و معاندان در شبکه‌های اجتماعی روشن شود، خبر قابل دفاع بود: «ایجاد فضاهای ویژه مادر و کودک در برخی پارک‌ها و بوستان‌های شهر تهران» اما جریان تحریف چگونه این خبر را منتشر کرد: «حصارکشی و دیوارکشی پارک‌ها و بوستان‌های شهر تهران برای تفکیک فضاهای زنانه و مردانه»!

شمشیر پادشاه هخامنشی در آمریکا جعلی درآمد

موزه گتی آمریکا یک شمشیر زرین قلابی را به نام شمشیر اردشیر اول هخامنشی رونمایی کرد
موزه گتی آمریکا در شهر لس‌آنجلس اقدام به نمایش 200اثر متعلق به دوران هخامنشی و ساسانی ایران باستان کرده که یکی از آن‌ها شمشیر زرین منتسب به اردشیر یکم هخامنشی است.

هم‌صدایی در ایران، چند صدایی در آمریکا

وزیر امور خارجه: آمریکایی‌ها د رحوزه لغو تحریم‌ها شروط جدیدی را مطرح می‌کنند
درحالی‌که این روزها گمانه‌زنی‌ها درباره سرنوشت گفت‌وگوهای هسته‌ای در وین باهدف لغو تحریم‌ها علیه ایران و احیای توافق هسته‌ای سال2015 میان جمهوری‌اسلامی‌ایران و 1+4 ادامه دارد، آنچه هویداست اینکه با وجود شکاف‌های به‌وجود آمده در واشنگتن برای تصمیم‌گیری درباره موضوع‌های باقیمانده، اما در ایران مقام‌های سیاسی یک‌صدا بر ضرورت حصول توافقی مثبت در مذاکرات تأکید دارند.

خلازیر بزرگ‌ترین بازار دستفروشان شد

تمام غرفه‌ها در یک ابعاد در دوطرف بازار اجناس دست دوم خلازیر بخشی از ساماندهی این راسته را به تصویر می‌کشد؛ غرفه‌هایی که نام افراد با اسپری رنگ روی آنها درج شده و هر نام، نشان از مالکیت یک غرفه دارد. پیرمرد خنزرپنزری می‌گوید که «اینجا قرار بود کرکره بزنند تا بتوانیم اجناس خود را داخل غرفه بگذاریم و کرکره‌ را بکشیم، اما این کار را نکردند.»برای همین، برخی از دستفروشان گلایه‌مند هستند؛ درحالی‌که شهرداری شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران و شهرداری منطقه 19قصد ندارند برای غرفه‌ها «در» تعبیه کنند.

یک میلیون بازمانده از تحصیل

مدارس از نخستین مکان‌هایی بود که با ورود کرونا تعطیل شد تا دانش‌آموزان صدمه جانی نبینند. اما تعطیلی ادامه‌دار شد و آنقدر طول کشید که 3 سال تحصیلی را در نوردید.

ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجرای بند یک اصل۱۱۰ قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی و مصوب تأمین اجتماعی را برای اقدام به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.

تهرانی‌ها چقدر ماسک آلوده تولید می‌کنند؟

در همشهری آنلاین بخوانید

چادرهایی با رنگ و لعاب متفاوت

چادر هم می‌تواند مصداق تبرج باشد