02
دو شنبه 22 فروردین 1401
شماره 8472
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
دبیر ستاد حقوق بشر ضمن اعلام مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران درخصوص برخورد فیزیکی خشونت‌آمیز مأموران دانمارک با تبعه ایرانی، از مقامات این کشور خواست تا ضمن توقف این قبیل اقدامات ضد‌بشری، از اعمال استانداردهای دوگانه نسبت به اتباع کشورها خودداری کنند.
رهبری
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجرای بند یک اصل۱۱۰ قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی و مصوب تأمین اجتماعی را برای اقدام به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.

هم‌صدایی در ایران، چند صدایی در آمریکا

وزیر امور خارجه: آمریکایی‌ها د رحوزه لغو تحریم‌ها شروط جدیدی را مطرح می‌کنند
دیپلماسی
درحالی‌که این روزها گمانه‌زنی‌ها درباره سرنوشت گفت‌وگوهای هسته‌ای در وین باهدف لغو تحریم‌ها علیه ایران و احیای توافق هسته‌ای سال2015 میان جمهوری‌اسلامی‌ایران و 1+4 ادامه دارد، آنچه هویداست اینکه با وجود شکاف‌های به‌وجود آمده در واشنگتن برای تصمیم‌گیری درباره موضوع‌های باقیمانده، اما در ایران مقام‌های سیاسی یک‌صدا بر ضرورت حصول توافقی مثبت در مذاکرات تأکید دارند.
5تذکر نمایندگان به دولت درباره مذاکرات هسته‌ای

5تذکر نمایندگان به دولت درباره مذاکرات هسته‌ای

در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی نامه 250نفر از نمایندگان خطاب به رئیس‌جمهور درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+4 قرائت شد؛ نامه‌ای که حاوی 5تذکر نمایندگان مردم پیرامون چگونگی پیشبرد گفت‌وگوها تا دستیابی به توافق نهایی است.
درخواست نمایندگان برای کنترل فشارهای معیشتی
نمایندگان در جریان نخستین جلسه علنی این هفته مجلس خواستار کنترل فشارهای معیشتی شدند که به مردم وارد می‌شود.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
سفارت ایران در افغانستان با بیان اینکه فتنه و توطئه‌ای در روابط 2 کشور در جریان است، در بیانیه‌ای اعلام‌ کرد: سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران نسبت به افغانستان و اتباع آن کشور، بر اصل حسن‌همجواری و رعایت احترام متقابل استوار است.