• پنج شنبه 23 دی 1400
  • الْخَمِيس 9 جمادی الثانی 1443
  • 2022 Jan 13

پایان ماه‌عسل تلویزیون‌های‌اینترنتی

وزارت ارشاد نسبت به پخش غیرمجاز فیلم‌های‌خارجی هشدار داد
سال‌هاست که فیلم‌های خارجی برای مخاطبان ایرانی نمایش داده می‌شود، بدون اینکه کپی‌رایت این آثار پرداخت شده باشد.

3 میلیون سلاح شکاری مجاز در گوشه و کنار کشور

پرونده «توقف تولید سلاح شکاری در کشور» ‌ هرازگاهی از کشوی میز مدیران سازمان حفاظت محیط‌زیست بیرون می‌آید، بازخوانی و پیرو نامه‌های قبلی، نامه‌نگاری جدید می‌شود و دوباره برای مدتی به همان کشو باز گردانده می‌شود.

اصلاح‌طلبان و نگرانی از یک سفر

به‌دنبال اعلام خبر سفر رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه، بار دیگر ماشین تخریب اصلاح‌طلبان به‌کار افتاد تا نشان دهند آنچه در پس ذهن آنها نقش بسته، همیشه نگاه به غرب بوده و هیچ رابطه‌ای جز رابطه با غرب، مطلوب این جریان نبوده است.
وزیر امور خارجه فردا با همتای چینی خود در پکن دیدار می‌کند

یک سفر و چند هدف راهبردی

وزیر امورخارجه کشورمان فردا جمعه در پکن با همتای چینی خود دیدار و گفت‌وگو می‌کند؛ سفری که به‌دعوت وزیرامورخارجه چین انجام می‌شود و طی آن قرار است درباره تعاملات دوجانبه و همچنین «نقشه‌راه 25ساله» بحث و تبادل‌نظر شود.
گفت‌وگو با رضامراد صحرایی، استاد آموزش زبان فارسی

فارسی جزو 4زبان کلاسیک دنیا است

آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، این کاری است که دکتر رضامراد صحرایی و بسیاری از استادان و شیفتگان زبان و ادبیات فارسی، سال‌هاست تلاش می‌کنند انجام دهند تا این زبان غنی و شیرین، از مرزهای ایران به کیلومترها دورتر برسد و در دوردست‌ترین سرزمین‌ها، افرادی فارسی بشنوند و فارسی حرف بزنند.

فضاسازی برای امتیازگیری بیشتر از ایران

مذاکرات هشتمین دور از کمیسیون مشترک برجام درحالی با رایزنی‌های فشرده در وین ادامه دارد که با وجود اذعان همه طرف‌های حاضر مبنی براینکه اختلاف‌های موجود میان طرفین درحال کاهش بوده و مسیر برای دستیابی به توافق مثبت بیش ‌از گذشته هموار شده‌ است، به‌نظر می‌رسد طرف‌های غربی همچنان تلاش دارند با بهره‌گیری از ابزارهایی مانند «ضرب‌الاجل» و «توافق موقت»، امتیازهای بیشتری از ایران طلب کنند.

پدیده‌ای به‌نام «بی‌اشتهایی تحصیلی»

کلاس‌های درس هر روز آب می‌روند و نیمکت‌های بیشتری از حضورشان خالی می‌شود. اول از روستاها شروع شد، وقتی که نه دبیرستانی برای ادامه تحصیل بود و نه پولی که بروند شهر درس بخوانند یا اینکه دختر بودند و امکان ادامه تحصیل نداشتند.

بازدید مدیرعامل سازمان زیباسازی از روزنامه همشهری

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران روز گذشته با حضور در همشهری از بخش‌های مختلف این مؤسسه بازدید کرد.

هر ساعت چند نفر بر اثر تصادف می‌میرند؟

انتقام حتمی است

گذران یک سوم ساعت بیداری مردم جهان با موبایل

مجرمان عجیب پایتخت