05
پنج شنبه 23 دی 1400
شماره 8412
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چه می‌کنند این سلبریتی‌ها در فضاهای مجازی و غیرمجازی

بله، در حال ادامه‌دادن این بخش بودیم که دوباره به یک تعطیلات دیگر هم رسیدیم و دوباره فاصله افتاد. داشتیم عرض می‌کردیم که غرض اصلی در این بخش، مرور اخباری است که اتفاق افتاده‌اند و در نوع خودشان خاص بوده‌اند اما آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته‌اند.
ویژه
جیمز دایسون، مخترع، طراح و کارآفرین انگلیسی، صاحب شرکت دایسون و با ثروتی حدود 8بیلیون دلار، یکی از مشهورترین و معتبرترین طراحان صنعتی دنیاست.
خیلی‌ها تجمل‌گرایی را یکی از پیامدهای عصر مدرنیته می‌دانند. این نظریه‌ای نیست که به راحتی بتوان آن را رد کرد؛ چرا که در برخی شهرهای صنعتی و پیشرفته دنیا، تشکیل زندگی‌های لوکس و به قول معروف لاکچری به یک فرهنگ بدل شده است.
سینمای ایران همواره تصویر ماندگار و ارزشمندی از پزشکان، این منجیان سفیدپوش ارائه کرده است؛ تصویری از ایثار و فداکاری این عزیزان که به نیکی در خاطره جمعی ما ایرانیان ثبت شده است.
تصویر فصل زمستان با برف گره‌خورده و بی‌اختیار هر اسمی از زمستان، تداعی‌گر برف و هوای سرد است.
آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، این کاری است که دکتر رضامراد صحرایی و بسیاری از استادان و شیفتگان زبان و ادبیات فارسی، سال‌هاست تلاش می‌کنند انجام دهند تا این زبان غنی و شیرین، از مرزهای ایران به کیلومترها دورتر برسد و در دوردست‌ترین سرزمین‌ها، افرادی فارسی بشنوند و فارسی حرف بزنند.
ابتدای دهه60 و در میانه جنگ تحمیلی که حجم خبرهای ناخوشایند هر روز بیشتر می‌شد، 2مجله ورزشی به‌طور هفتگی روی دکه می‌رفت و مخاطبان خاص خودش را داشت؛ یکی دنیای ورزش، از موسسه اطلاعات، که نسل جدید را با خودش همراه کرده بود و دیگری کیهان ورزشی،‌از موسسه کیهان که به طرفداران سنتی فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی تعلق داشت.
پای صحبت‌های مهدی فخیم‌زاده، بازیگر و کارگردانی که این روزها در نقشی متفاوت در سریال «موج اول» ظاهر شده

همیشه قاتل و دزد، بازی کرده‌ام یک‌بار هم پزشک باشم!

با جان و دل بازی می‌کند؛ چه وقتی که قرار است نقش یکی از منفورترین شخصیت‌های تاریخ چون عمربن سعد را در «مختارنامه» به تصویر بکشد و چه‌آنجا که با نقش نمکی در فیلم«مسافران مهتاب» قرار است ما را با دنیای یک معلول ذهنی آشنا کند.
خودشیفتگی پولدارها

خودشیفتگی پولدارها

معمولاً تصور می‌کنیم شرایط اقتصادی فقط موقع بی‌پولی می‌تواند بر اوضاع روحی ما اثر بگذارد. هرچه تا به‌حال دیده و شنیده‌ایم یا حتی خودمان تجربه کرده‌ایم، بی‌حوصلگی، افسردگی، خشم با بروزهای رفتاری منفی دیگر بوده که آنها را به بی‌پولی ربط داده‌ایم.
مخفیگاه دزدان دریایی یا تفریحگاه بازیگران هالیوود؟
وقتی صحبت از جزایر بکر و سواحل پر‌زرق‌و‌برق به میان می‌آید خیلی‌ها درباره سواحل جنوب‌شرق آسیا یا سواحل زیبای مدیترانه صحبت می‌کنند.
هر خطه از این سرزمین چهار‌فصل ایران، فرهنگ و آداب خاص خودش را دارد که این تنوع جغرافیایی و فرهنگی، به شمار غذاهای بومی و خوشمزه کشور افزوده است؛ مثلاً همین شهرهای جنوبی کشور را درنظر داشته باشید که به غذاهای تند و پرادویه مشهورند که همسایگی با هند و کشورهای عربی در این سبک غذایی بی‌تأثیر نبوده است.

این قند پارسی که به بنگاله می‌رود

امروزه بیش از 6000زبان مختلف در سطح جهانی استفاده می‌شود، البته ثلث این زبان‌ها توسط 1000نفر یا کمتر صحبت می‌شود.

فوت‌های کوزه‌گری آشپزی

برای شروع هر فعالیتی لازم است مقدمه‌ای درباره انواع فوت‌و‌فن آن مهارت بدانید؛ برای مثال برای شروع حرفه‌ای مانند طراحی باید مبانی رنگ را بشناسید.

از جنجال تا واقعیت

سهولت دسترسی به اینترنت و مرور سریع خبرها و اتفاقات روز دنیا در یکی،دو دهه اخیر به یک چالش تمام عیار برای روزنامه‌ها و نشریه‌های کاغذی بدل شده؛ چنان‌که بسیاری از نشریات کاغذی با کاهش چشمگیر تیراژ مواجه شده‌اند و برخی دیگر به‌طور کامل انتشار نسخه کاغذی را متوقف کرده‌اند.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
سیدمجتبی حسینی، محقق و پژوهشگر در جدیدترین اثر خود دست به خلق کتابی با عنوان «پویش پیامبر» زده که همچون دیگر آثارش توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.
کشور ایران به‌دلیل قرار گرفتن در شرایط ویژه جغرافیایی از شرایط آب‌وهوایی خاص و البته متفاوتی برخوردار است.
یکی از تفریح‌ها و لذت‌های فصل زمستان بارش برف و به‌دنبال آن برف‌بازی است که بدون اغراق کمتر کسی وجود دارد که منتظر این فصل نبوده و از تفریحات زمستانی لذت نبرد.