• پنج شنبه 9 دی 1400
  • الْخَمِيس 25 جمادی الاول 1443
  • 2021 Dec 30

اتوبوس‌های خواب برای بی‌خانمان‌ها

همشهری از روند جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها در شهر و انتقال آنها به گرمخانه‌ها یا اتوبوس‌های سیار توسط نیروهای شهرداری خبر می‌دهد
عقربه‌های ساعت، 10شب را نشان می‌دهد. در سرمای استخوان‌سوز یک شب سرد زمستانی، افراد بی‌خانمان با رسیدن ون گشت مددکار شهر، بدون معطلی سوار می‌شوند تا از سوز سرما در امان باشند.

2021 ؛ سال بحران‌های پیاپی

پس از تقلا برای زندگی در میانه بحران کرونا در سال2020، همه تصور می‌کردند که 2021، سال رهایی از چنگ ویروس و سال زندگی باشد.

9دی، زایش فرصت از دل تهدید

قیام 9دی از کم‌نظیرترین صحنه‌های تجمع انسانیِ اسلام و تشیع است. این قیام مهر ختام تهدیدی بود که بر مدار عُجب و نفاق متولد شد و کشور و ملت ما را دچار مشکلات فراوانی کرد که از آن جمله جری‌تر شدن دشمن و تبدیل یک‌شبه دست مخملین به دست چدنی بود.

آنها را از قطار انقلاب پیاده نکنید

متأسفانه در برخی گروه‌های جامعه ما کمتر حرف‌ها شنیده می‌شود. ما عادت داریم بیشتر آن چیزی که دوست داریم را بشنویم و بقیه را نه. فتنه۸۸ محصول بذر توطئه‌ای بود که دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم کاشته بودند و برخی از عناصر داخلی هم عامدانه یا از روی سهو به آن پر و بال دادند.
عباس سلیمی‌نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران در گفت‌وگو با همشهری:

9دی توقف تنش برای تعقل‌گرایی بود

در شرایط فتنه تبیین نقش کلیدی دارد / تنش از بین رفت ولی شکاف هنوز وجود دارد / دولت وقت صف‌بندی‌ها را تشدید می‌کرد
12سال پس از راهپیمایی بزرگ 9دی در اعتراض به ناآرامی‌های خیابانی و فتنه خیابانی عاشورای1388، عباس سلیمی نمین پژوهشگر تاریخی و مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران بازخوانی خود از عوامل دخیل در التهابات و تنش‌های سیاسی آن سال را دارد.

چشم‌انداز توافق در وین روشن‌تر شد

بخش نخست هشتمین دور از مذاکرات کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های مذاکره‌کننده ایران و 1+4 امروز درحالی به پایان می‌رسد که در روزهای اخیر رایزنی‌های برجامی در قالب کمیسیون مشترک و همچنین دیدارهای دوجانبه و چندجانبه هیأت‌های حاضر در مذاکرات ادامه یافت و گروه‌های کارشناسی نیز با محوریت لغو تحریم‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای به گفت‌وگو پرداختند.

یارانه 273هزار تومانی برای هر نفر

آخرین خبرها از نشست‌های کارشناسی تیم اقتصادی دولت نشان می‌دهد احتمالا امروز برای آخرین بار یارانه معیشتی، مطابق ارقام گذشته، به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، به‌احتمال زیاد، از‌ماه آینده، دولت به 66میلیون نفر که عموما در دهک اول تا هشتم قرار می‌گیرند ماهانه 273هزار تومان یارانه ترکیبی واریز خواهد کرد. این یارانه، در شکل حداکثری خود، شامل: 45هزار و 500تومان یارانه نقدی، 55هزار تومان یارانه کمک معیشتی، و همچنین 150هزار تومان یارانه جدید، ناشی از اصلاح سیاست ارز ترجیحی، به همراه 22هزار و 500تومان یارانه ناشی از اصلاح سهمیه بنزین، به هر شهروند، خواهد بود.
در نشست دیروز هیأت دولت انجام شد

قدردانی رئیس‌جمهور از شهرداری تهران

رئیس‌جمهور در جلسه دیروز هیأت دولت از تلاش‌ها و اقدام‌های شهرداری تهران در زمینه ارتقای امنیت خاطر شهروندان قدردانی کرد؛ موضوعی که نشان می‌دهد عملکرد این سازمان در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر، پاکسازی مناطق تجمع آنان و نیز ساماندهی وضعیت کودکان کار در مسیر صحیحی قرار گرفته و این شهر قرار است جان تازه‌ای بگیرد.

7پروژه برای روان شدن ترافیک نگاهی به مهم ترین پروژه‌های ترافیکی در حال اجرا

خاطره گویی قاتل دستش را رو کرد

سینمای ایران شاعرانه است

مطالعه استعداد نمی‌خواهد، انگیزه می‌طلبد!