• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 9 دی 1400
کد مطلب : 149617
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Dk5Px
+
-

در نشست دیروز هیأت دولت انجام شد

قدردانی رئیس‌جمهور از شهرداری تهران

قدردانی رئیس‌جمهور از شهرداری تهران

رئیس‌جمهور در جلسه دیروز هیأت دولت از تلاش‌ها و اقدام‌های شهرداری تهران در زمینه ارتقای امنیت خاطر شهروندان قدردانی کرد؛ موضوعی که نشان می‌دهد عملکرد این سازمان در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر، پاکسازی مناطق تجمع آنان و نیز ساماندهی وضعیت کودکان کار در مسیر صحیحی قرار گرفته و این شهر قرار است جان تازه‌ای بگیرد.
تقدیر سیدابراهیم رئیسی از عملکرد شهرداری تهران در حالی است که رئیس‌جمهور همواره با حساسیت ویژه‌ای موضوع‌های مرتبط با توسعه ‌شهری، به‌ویژه در تهران را پیگیری کرده که نمود عینی آن را می‌توان در حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در جلسات هیأت دولت دید. بر همین اساس هم بود که زاکانی، یک روز پس از امضای حکمش از سوی وزیر کشور به‌عنوان شهردار تهران، در جلسه هیأت دولت حضور یافت که نشان‌دهنده حساسیت دولت سیزدهم نسبت به گشودن گره‌های شهری در تهران است. این موضوع در حالی بود که از اواسط سال‌گذشته بنا به‌دلایلی، حضور شهردار تهران در نشست‌های هیأت دولت قطع شده بود.
رئیس دولت سیزدهم همواره تأکید کرده‌است دولت از شهرداری‌ها برای رفع مشکلات مردم «حمایت حداکثری» به‌عمل می‌آورد و بازدید سرزده اخیر رئیسی از محله هرندی تهران نمونه‌ای از توجه ویژه رئیس‌جمهوری به مسائل و مشکلات تهران به‌شمار می‌رود. رئیس‌جمهوری پیش‌از این در دیدار با شهردار و معاونان شهرداری تهران، ضمن قدردانی از عزمی که در این دوره شهرداری برای خدمت‌رسانی به مردم وجود دارد، با ابراز ناخرسندی از وجود فقر، تبعیض و ناعدالتی در تهران، بر نیاز شهر به «آرامش» و «نشاط اجتماعی» تأکید و اظهار کرده بود: «در شهری مانند تهران که شاهد لایه‌های ظاهری و پنهان زندگی مردم هستیم، باید ظاهر و باطن شهر براساس سبک زندگی سالم باشد تا شهروندان نشاط اجتماعی داشته باشند.»
اکنون اما به‌نظر می‌رسد شهرداری تهران می‌کوشد با اتخاذ راهبردهای مناسب در مسیر ارتقای آرامش و امنیت خاطر شهروندان گام بردارد؛ موضوعی که می‌تواند در صورت استمرار، به کاهش تبعیض و ناعدالتی در این شهر، به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه‌ مسئولان ارشد کشور، بینجامد. برهمین اساس هم بود که رئیسی در جلسه دیروز هیأت دولت از تلاش‌ها و اقدام‌های شهرداری تهران برای جمع‌آوری معتادان متجاهر، پاکسازی مناطق تجمع آنان و نیز ساماندهی وضعیت کودکان کار قدردانی کرد. وی همچنین تصریح کرد: این اقدام‌ها در کنار رسیدگی به وضعیت معتادان و کودکان کار، زمینه‌ساز ارتقای امنیت خاطر شهروندان می‌شود و بسیار مناسب است که طرح جامعی در این راستا تهیه و در تمام شهرهای کشور اجرایی شود.
رئیس‌جمهور همچنین در این جلسه با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم باید «صادق‌الوعد» باشد و وعده‌ای ندهیم که نتوانیم به آن عمل کنیم، گفت: بزرگ‌ترین سرمایه دولت، اعتماد مردم است و تناقض در سخن و عمل، این اعتماد را مخدوش می‌کند. رئیسی با تأکید بر لزوم شایسته‌سالاری در هرگونه تغییر و نصب در دولت، خطاب به همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد: اگر بنا بر ابقای مدیران زیرمجموعه خود دارید، این کار را انجام دهید و اگر جابه‌جایی مدیری را ضروری می‌دانید، در این کار تسریع کنید؛ چراکه بدنه اجرایی کشور باید در اجرای برنامه‌های تحولی مورد نظر دولت منسجم و دارای انگیزه و دغدغه باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید