• یکشنبه 14 آذر 1400
  • الأحَد 29 ربیع الثانی 1443
  • 2021 Dec 05

سرگردانی بیماران درآشفته بازار دارو

بازار دارویی کشور روزهای سختی را می‌گذراند؛ از یک‌سو تغییر قیمت و اختصاص نیافتن ارز ترجیحی دولتی به برخی داروهای خارجی، تأکید بر تولید داخلی، کمبود ماده اولیه و به‌صرفه‌نبودن تولید برای شرکت‌های ایرانی و از سوی دیگر استقبال کم بیماران از داروهای ایرانی، بازار دارویی کشور را آشفته کرده است؛ به‌طوری‌که تعداد داروهایی که در فهرست کمیاب‌ها قرار گرفته، بالاتر رفته است.

توافق دولت و شهرداری برای نوسازی

نوسازی بافت‌های فرسوده پایتخت در حال ورود به دوره جدیدی است که می‌تواند جذابیت‌های زیادی برای مالکان و سرمایه‌گذاران بافت‌های فرسوده داشته باشد و چراغ نونواشدن این بافت‌ها روشن شود.

2پیشنهاد به رئیس‌جمهوری برای رفع آسیب‌های هرندی

محله هرندی، یکی از محله‌های محروم در دل تهران است؛ محله‌ای پرآسیب که تاکنون با چالش‌هایی از جنس‌های مختلف دست و پنجه نرم کرده و از دیرباز رفع مشکلات آن دغدغه مسئولان بوده است. به این ترتیب، برای رهایی از چالش‌ها اقدامات متعددی انجام شد، اما هریک از اقدام‌ها بنا به دلایل مختلف به حال خود رها شده و روزبه‌روز به جای بی‌رمق شدن آسیب‌ها، شاهد جان‌دارشدن آن بوده‌ایم.

سوم دسامبر؛ فرصتی برای دیده شدن

هرساله، سوم دسامبر مصادف با روز جهانی معلولان، فرصتی است برای شنیدن صدای این عزیزان و تأکید بر مطالبات برحقشان؛ نباید فراموش کنیم حفظ کرامت انسانی افراد دارای معلولیت، برخورداری از حقوق شهروندی و فراهم کردن بستر مناسب برای حضور توأم با آرامش و امنیت در شهر از مؤلفه‌های قابل ‌توجه و مورد نیاز معلولان، جانبازان و سالخوردگان عزیز است؛ بر این مبنا در راستای «قانون حمایت از حقوق معلولان»، با مساعدت شهردار محترم تهران، قرار شده است هر هفته یک ستون از روزنامه همشهری باهدف ارائه راهکارهای عملی در اجرای قانون ذکرشده به انعکاس مطالبه جامعه معلولان، درج دیدگاه صاحب‌نظران، استادان دانشگاهی و کارشناسان دلسوز اختصاص یابد.

در زمان داربی اتفاق افتاد

خیلی سخت است وقتی داربی برگزار می‌شود، پشت به تلویزیون بنشینی و سرت به‌کار خودت باشد؛ دست‌کم برای جماعتی که حتی در روزگاری که بازی استقلال - پرسپولیس از تلویزیون زنده پخش نمی‌شد، رادیو را 90دقیقه در بغل می‌گرفتند و گوش می‌چسباندند به بلندگوی رادیو تا از روی اطلاعاتی که گزارشگر می‌داد، بازی را زنده، در خیال تصویرسازی کنند.

کاهش 8ساعته ترافیک با توقف فعالیت نمایشگاه بین‌المللی

مدیران شهری برای رفع ترافیک معابر اطراف نمایشگاه بین‌المللی تهران در مناطق یک، 2 و 3 چاره‌ای جز تعطیلی و انتقال آن به نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در جنوب پایتخت نمی‌دانند.
رئیس‌کل بیمه مرکزی خودروهای سواری خسارت‌آفرین را معرفی کرد

شاخ به شاخ پراید با صنعت بیمه

به این آمارها دقت کنید؛ ضریب خسارت خودروی بارکش در ایران 116درصد، اتوکار خودروهای با ظرفیت بیش از 6سرنشین 110درصد، سواری 79درصد و پراید، پیکان و سپند 111درصد است. این آماری است که رئیس‌کل بیمه مرکزی در همایش بیمه و توسعه اعلام کرد و هشدار داد: در بخش بیمه شخص ثالث ضریب خسارت به بالای 100درصد رسیده که نگران‌کننده است.

چرا دلار از مرز30هزار تومان گذشت؟

ایران، مهاجر فرست نیست

ملال نویسندگان در دوران کرونا

روایت سربازی که زنی را از دست سارق نجات داد