03
یکشنبه 14 آذر 1400
شماره 8379
شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سوم دسامبر؛ فرصتی برای دیده شدن

نگاه
هرساله، سوم دسامبر مصادف با روز جهانی معلولان، فرصتی است برای شنیدن صدای این عزیزان و تأکید بر مطالبات برحقشان؛ نباید فراموش کنیم حفظ کرامت انسانی افراد دارای معلولیت، برخورداری از حقوق شهروندی و فراهم کردن بستر مناسب برای حضور توأم با آرامش و امنیت در شهر از مؤلفه‌های قابل ‌توجه و مورد نیاز معلولان، جانبازان و سالخوردگان عزیز است؛ بر این مبنا در راستای «قانون حمایت از حقوق معلولان»، با مساعدت شهردار محترم تهران، قرار شده است هر هفته یک ستون از روزنامه همشهری باهدف ارائه راهکارهای عملی در اجرای قانون ذکرشده به انعکاس مطالبه جامعه معلولان، درج دیدگاه صاحب‌نظران، استادان دانشگاهی و کارشناسان دلسوز اختصاص یابد.
گزارش
شب گذشته مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان با حضور شهردار تهران، اعضای شورای شهر، جمعی از مدیران شهری و نخبگان و فعالان این حوزه در تالار ایوان شمس برگزار شد.

رئیس‌جمهور از نزدیک آسیب‌های هرندی را دید

رئیس‌جمهور به‌صورت سرزده به یکی از محله‌های محروم شهر تهران رفت و در گفت‌وگو با اهالی محله وضعیت آن را بررسی کرد. به‌گزارش همشهری، سیدابراهیم رئیسی از نقاط مختلف محله هرندی تهران بازدید کرد.
کاهش 8ساعته ترافیک با توقف فعالیت نمایشگاه بین‌المللی

کاهش 8ساعته ترافیک با توقف فعالیت نمایشگاه بین‌المللی

مدیران شهری برای رفع ترافیک معابر اطراف نمایشگاه بین‌المللی تهران در مناطق یک، 2 و 3 چاره‌ای جز تعطیلی و انتقال آن به نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در جنوب پایتخت نمی‌دانند.
دستور شهردار برای بررسی مجدد «روایت درد»
دستور شهردار برای بررسی مجدد «روایت درد»
ویدئویی در فضای مجازی با عنوان «روایت درد» منتشر شده که مربوط به چند‌ماه پیش و دوره گذشته مدیریت شهری است اما شهردار تهران دستور بررسی مجدد ابعاد آن را به شهردار منطقه۱۲ داده است.
چند روز پیش شماره واتساپ ۰۹۰۳۱۳۸۸۹۰۶ برای ارتباط با دفتر شهردار تهران اعلام شد. در همان روز‌های اول پیامی درباره یکی از مهم‌ترین مشکلات پایتخت در حوزه حمل‌ونقل به این شماره فرستادیم.
PDF شهر
کوتاه شهر
طرح «تحول و نگهداشت شهر؛ هر محله یک شهید» ابتدا در منطقه ۲۰تهران اجرا و در ادامه در تمامی مناطق ۲۲گانه شهر تهران برگزار شد. به‌گزارش همشهری، طرح «تحول و نگهداشت شهر؛ هر محله یک شهید» آخر هفته گذشته در مناطق ۲۲گانه شهر تهران اجرا شد. این طرح در ابتدا با محوریت محله منازل شهدا آغاز شده و در ادامه تمام محله‌های شهر تهران را در بر خواهد گرفت.