05
یکشنبه 14 آذر 1400
شماره 8379
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آمار خبر

آمار خبر
ویژه
بررسی آمار پرواز‌های خارجی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در شهریور و مهرماه امسال نشان می‌دهد که این پرواز‌ها نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته ۱۰۰درصد افزایش یافته‌اند.
طی دو سال گذشته شیوع کرونا، زمینه تعطیلی اغلب مشاغل و کسب‌وکارها را فراهم کرد اما با افزایش پوشش واکسیناسیون و کاهش آمار ابتلا و تلفات ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز بازگشت به‌کار کسب‌وکارهای قرار گرفته در 4گروه شغلی را صادر کرد اما اکنون بسیاری ازمشاغل و کسب‌وکارها با از سرگیری فعالیت خود با چالش‌هایی مانند تشدید رکود ناشی از افزایش نرخ تورم، افت قدرت خرید و رشد نرخ اجاره بهای محل کسب‌وکارشان دست و پنجه نرم می‌کنند.

چرا دلار از مرز30هزار تومان گذشت؟

ابهام درباره آینده مذاکرات هسته‌ای قیمت دلار را بالا کشید
دلار
قیمت هر دلار آمریکا در مبادلات روز گذشته برای نخستین بار در یک سال گذشته از مرز 30هزار تومان عبور کرد. به‌نظر می‌رسد افزایش ریسک‌های سیستماتیک، ناشی از عدم‌قطعیت در مذاکرات هسته‌ای، عامل رشد قیمت دلار در مبادلات دیروز بوده است.

افزایش شکاف قیمت سیب‌زمینی در میادین و مغازه‌ها

فاصله بین قیمت سیب‌زمینی در میادین میوه و تره‌بار با برخی مغازه‌های سطح شهر به بیش از 100درصد می‌رسد. به گزارش همشهری، یک‌ماه بعد از اوج‌گرفتن قیمت سیب‌زمینی، این محصول هنوز به محدوده قیمت پیشین بازنگشته و در بعضی از مغازه‌های میوه‌ فروشی تا 24هزار تومان هم به فروش می‌رسد.
نقل‌قول/ سید احمد مقدسی
رئیس انجمن صنفی گاوداران: اقدام دامداران برای افزایش قیمت شیرخام واقعیت ندارد و دامداران شیر را با قیمت مصوب هر کیلو ۶‌هزار و ۴۰۰ تومان در دامداری و ۶ هزار و ۶۰۰ تومان در کارخانه تحویل می‌دهند.
عدد خبر/ 7.5درصد