24
یکشنبه 14 آذر 1400
شماره 8379
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

عبرت‌های‌ حیات و ممات «کلاب‌هاوس»

در کشور‌های در حال توسعه مدل‌های اقتصادی زنگ‌زده‌ای را می‌توان دید که از نگاه کسی که کارشناس اقتصاد هم نیست و فقط گاهی لای چرخ‌دنده‌های آن له شده ناکارایی این متد‌های کهنه کاملا عیان است و نیاز به هیچ ذره‌بینی ندارد.
ویژه
سخنگوی صنعت برق گفت: ۹۵‌درصد تولید برق نیروگاه‌ها با سوخت گاز است. بعد از آن با درصدی کمتر از گازوئیل و مازوت استفاده می‌شود. درصورتی که مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری افزایش یابد، نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه شده و به اجبار از سوخت پشتیبان استفاده می‌کنند.
غرق شدن در دنیای مجازی /اثر اوغوز گورل

اول آخر

باران رفت، هوا دوباره دلگیر می‌شود، پیرمرد از نفس افتاده... عکس : حامد خورشیدی

تصویرهایی که فریاد می‌زنند

رسم است که در‌ماه پایانی سال میلادی آثار برندگان جایزه ورلدپرس فوتو بنیادی که به بهترین‌های روزنامه‌نگاری تصویری و عکاسی خبری جایزه می‌دهد و از اعتبار بین‌المللی برخوردار است در نمایشگاه‌هایی در سراسر جهان به نمایش در می‌آیند. به این ترتیب هم رخدادهای مهم سالی که گذشت برای بازدیدکنندگان مرور می‌شوند و هم از طریق تصاویر به نمایش درآمده، داستان آدم‌هایی روایت می‌شود که اغلب در حاشیه‌اند و صدایشان به‌راحتی به دیگران نمی‌رسد.
سن قانونی برای دزدی
اینکه در خبرها به‌طور رسمی اعلام کنند که «سن سارقان به زیر ۱۸سال رسیده است» واقعا چیز ترسناکی است. کاش شایعه باشد وگرنه داری تو کوچه راه می‌روی، یک کودک بامزه می‌بینی، لپ کودک را می‌گیری و می‌پرسی: «آخی! چه بچه بامزه‌ای! خدا برای پدر و مادرش حفظش کنه» که ناگهان می‌بینی کیف پول یا گوشی همراهت یا هر دو نیست.
دغدغه
یکی از ادعاهای تمامی دولتمردان در ایران، مظلوم بودن دولتی است که برایش کار می‌کنند. به‌عنوان یک خبرنگار تقریبا در تمامی دولت‌هایی که پشت سر گذرانده‌ام، یک سخن را بارها و بارها شنیده‌ام که «دولت... مظلوم‌ترین دولت در تاریخ ایران است.» به جای سه‌نقطه می‌توانید نام هر دولتی راکه تاکنون بر سر کار آمده و رفته بگذارید.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
اسم نینجا که می آید، در ذهن ما لاک‌پشت‌های کارتونی سبزرنگ با نقاب و شمشیر تصویر می شود. اما این جنگجویان پنهان در تاریکی شب در واقع افراد با مهارت و شجاعی بودند که در دوران فئودالی در ژاپن زندگی می کردند.
موچسب گیاهی رونده است که در طول فصل‌های سال تغییرات بسیاری را تجربه می‌کند. بهار و تابستان سبز است و در پاییز قرمز و نارنجی می‌شود. زمستان خشکش می‌کند تا وقتی دوباره با بهار جان بگیرد.