• دو شنبه 24 آبان 1400
  • الإثْنَيْن 9 ربیع الثانی 1443
  • 2021 Nov 15

20 سال تعلل در ساماندهی دستفروشان

شهرداری به دنبال طرح نوینی است تا بتواند علاوه بر خدمت به دستفروشان از سد معبر‌جلوگیری کند
در روزگار غریب کرونا، کسب و کار دستفروشان به خطر افتاده است. دستفروشان که جزو قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شوند، با به خطر افتادن معیشت زندگی‌شان روزهای سختی را می‌گذرانند.

رکود در بازار فرش تبریز

قدم زدن در بازار فرش تبریز حتی اگر قصد خرید فرش را هم نداشته باشید، برایتان جذاب خواهد بود؛ بازاری با تیمچه‌ها و راسته‌هایی تو در تو که حجره‌های متعددی را در خود جای داده و داخل هر حجره چند تاجر و فروشنده فرش در حال چانه‌زنی و خرید و فروش هستند.

کتابخانه یک موجود زنده است

1- کتابخانه‌ها در بین برج و بارو‌های سر به فلک کشیده این دوران، ازجمله بناهای زنده و پویایی هستند که بسان پدیده‌هایی پایان‌ناپذیر، خاطرات شهروندان و کتابخوان‌ها را می‌سازند و هر سالن و میز و قفسه کتابش و کتاب‌های چیدمان شده، می‌تواند برای هرکدام از مردم کتابخوان در هر جایی که کتابخانه‌ای عمومی در حال خدمت‌رسانی است، یادگاری منحصر به فرد باشد و خاطرات بسیاری به یادگار گذارد.

حساسیت ویژه برای تغییرنام معابر

در شهر تهران معابری وجود دارند که نقش شالوده‌ای برای پایتخت بازی می‌کنند. در این میان، نامی که برای معبری گذاشته شده بنا به‌دلایل مختلف در بین بومی‌های آن بخش از شهر یا برحسب اهمیت موضوعی برای یک ملت دارای اهمیت است.

چرخه جوانی نیروی کار

بگذارید این یادداشت را با یک سؤال شروع کنم؛ چرا قانون بازنشستگی زمان 30سال را برای کار کردن افراد درنظر گرفته است؟

عدد جوانی ریاست

چند سال است که حرف از گشایش حلقه بسته مدیران ارشد است. مدیران 70ساله در دولت و شهرداری که نتوانسته‌اند به جوانان ‌اعتماد کنند و گوشه‌ای از این میز مدیریتی را به آنها بسپارند.

واکنش بازار به پراید 180 میلیونی

مناقشه افزایش رسمی قیمت خودرو و سیر صعودی نرخ دلار، زمینه ثبت رکوردهای تازه قیمتی برای برخی انواع صفر‌کیلومتر خودروهای پرتیراژ داخلی در فضای مجازی را فراهم کرد؛ به‌نحوی که قیمت پراید 151پلاس صفرکیلومتر مدل‌1400 به 181میلیون تومان رسیده و اکنون هیچ خودرو صفرکیلومتر مدل 1400 به نرخ کمتر از 150میلیون تومان در بازار آزاد وجود ندارد.
رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کردند:

ساماندهی قرارگاه فرهنگی با نظم و محتوای انقلابی

رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی، اعضای دوره جدید شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی را منصوب کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتصاب اعضای جدید این شورا برای یک دوره جدید و 4ساله، ضمن تشکر از زحمات اعضای سابق به‌ویژه دانشمندان و استادانی که در دوره جدید حضور نخواهند داشت، شاکله و آرایش عمومی فرهنگ براساس نظم و محتوای انقلابی را یگانه وسیله مصون‌سازی در برابر هجوم فرهنگی و رسانه‌ای بیگانگان دانستند.

وحشت 6/4 ریشتری

برپایی جشنواره کتاب‌های ارزان و اجرای 460برنامه کتاب‌محور