24
دو شنبه 24 آبان 1400
شماره 8362
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تقصیر آسمان نیست

«شما می‌تونید تو ۸ تا ۱۰ دقیقه حمام کنی؟ حمام کامل‌ها؟ گربه‌شور نه!» این پرسش فقط سؤالی برای اینکه چیزی گفته باشیم نبود.
ویژه
باور نمی‌کنم آنان که جان جانان هستند چون در کارهای خرد و بزرگ، لیاقت و شایستگی دارند پس سزاوار مسئولیت‌های نفس‌گیر و طاقت‌سوزند! نه باور نمی‌کنم چون آنان مظهر زایش و پرورش و توانا به ردکردن نخ در سوزن کور تا پابرهنه دویدن برسنگلاخ روزگار تلخ و عبوس هستند.
20سال پیش که نسل دهه شصتی‌ها قرار بود وارد دانشگاه شوند، تعداد داوطلبانی که کنکور می‌دادند، آنقدر زیاد بود که موقع انتخاب رشته، هر رشته‌ای که در دفترچه راهنما موجود بود را انتخاب می‌کردند تا فقط پذیرفته شوند. کمتر رشته دانشگاهی بود که متقاضی نداشته باشد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از افزایش ۱۸ درصدی تعداد خودروها در پایتخت نسبت به قبل از شیوع کرونا خبر داده و گفته که ترافیک تهران افزایش پیدا خواهد کرد.
نشست بررسی تغییرات اقلیمی گلاسگو پس از2 هفته در حالی به پایان رسید که کاهش سوخت‌های فسیلی توافق نهایی آن بود.
استارت تاکسی‌های اینترنتی را استارت‌آپ اوبر Uber در مارس2009 زد که از همان ابتدا با جبهه مخالف تاکسیرانان سنتی مواجه شد؛ اما سرویس خدمات حمل‌ونقل شهری و ایالتی اوبر با هر زحمتی که بود ادامه یافت.

مرد بارانی...

اول آخر
احوالات پاییزی و روزگار مه‌آلود در این عکس را شاید بتوان شبیه دانست به آن عنوان درخشان و عجیب داستانی از بیژن نجدی به نام یک سرخپوست در آستارا. مرد باران خورد ه در حوالی جنگل و شهر چونان مه گم می شود و زندگی را تصویری دیگر می‌بخشد.