• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
دو شنبه 24 آبان 1400
کد مطلب : 145572
+
-

سخنگوی دولت هم از قوه قضاییه آمد

سخنگوی دولت هم از قوه قضاییه آمد

علی بهادری‌جهرمی در نشست دیروز هیأت‌دولت سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت شد. بهادری‌جهرمی در حالی به‌عنوان جوان‌ترین عضو کابینه، به هیأت‌دولت اضافه شد که پیش از این هم سابقه همکاری با سیدابراهیم رئیسی را داشت و حکم جایگاه پیشینش یعنی رئیس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه را هم از رئیسی گرفته بود. البته این انتخاب خیلی هم غیرمنتظره نبود و حدود 20روز پیش و در 4آبان‌ماه که در نشست شورای هماهنگی اقتصادی احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد به‌عنوان سخنگوی این شورا و به تعبیری سخنگوی اقتصادی دولت انتخاب شد، خبری هم مبنی بر تشکیل جلسه‌ای به‌منظور تصمیم‌گیری برای تعیین سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت منتشر و گفته شد که بهادری‌جهرمی مهم‌ترین گزینه سخنگویی دولت سیزدهم به شمار می‌رود. سیدابراهیم رئیسی، در حالی بهادری‌جهرمی را هم از قوه قضاییه به قوه مجریه آورده است که پیش از این، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در دوران ریاست خود بر دستگاه قضا را هم به‌عنوان رئیس دفترش در نهاد ریاست‌جمهوری برگزیده بود.
 بهادری‌جهرمی، دانش‌آموخته دکترای حقوق عمومی از دانشگاه تهران و عضو هیأت‌علمی دانشگاه تربیت مدرس است. وی همچنین مدیر سابق گروه حقوق عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و ریاست مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه و عضویت در شورای‌عالی حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی را در کارنامه دارد.
تأخیر فراوان در انتخاب سخنگوی دولت گرچه انتقادات زیادی را برانگیخته بود، اما به‌نظر می‌رسد که انتخاب یک چهره جوان و صریح بتواند در پرکردن شکاف ایجادشده میان دولت و مردم و احیای اعتماد عمومی نقش مؤثری ایفا کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید