• سه شنبه 11 آبان 1400
  • الثُّلاثَاء 26 ربیع الاول 1443
  • 2021 Nov 02

روزهای پایانی دلار 4200 تومانی

یافته‌های همشهری نشان می‌دهد با حذف ارز 4200تومانی، کارت معیشت بین 5دهک نیازمند به‌صورت اعتباری توزیع می‌شود
دولت به‌احتمال زیاد هفته آینده لایحه‌ای را به مجلس می‌فرستد که هدف آن پایان دادن به دوران تخصیص دلار 4200تومانی موسوم به دلار جهانگیری است. مقام‌های ارشد اقتصادی در دولت اعلام کرده‌اند؛ از سال آینده دیگر از تخصیص بی‌رویه ارز با نرخ ترجیحی خبری نخواهد بود.

گردش در جنگل‌ها و سواحل با ضوابط جدید

طرح ساماندهی گردشگری در جنگل‌های شمال، شمال‌غرب و زاگرس و سواحل شمال و جنوب با اولویت مکران از تصویب هیأت وزیران گذشت، اما سازمان جنگل‌ها بلافاصله پس از تصویب این طرح در هیأت وزیران با ارسال نامه به دولت درخواست کرد تا این طرح مورد بازنگری قرار گیرد و با درنظر گرفتن کارشناسانه منطقه‌بندی و توان اکولوژیک جنگل‌ها مصوب شود.

ترفند بایدن برای مقابله با ایران

دولت جدید ایران معتقد است که باید در نحوه مذاکرات طرحی نو در‌انداخت. طرح نو هم به زبان ساده این بود که ما نیازی به آمریکا نداریم و چون آمریکا از برجام خارج شده، او باید برگردد و برای این بازگشت هم باید ابتدا همه تحریم‌ها را بردارد؛ یعنی هم تحریم‌های کنگره و هم تحریم‌های هسته‌ای.

تهران دوباره جان می‌گیرد

شهر، خسته از انبوه بیماران نیازمند درمان سرپایی و بستری و غیربیماران جوینده واکسن به‌دنبال راهی بود برای نفس کشیدن در هوای آزاد. انبوه عزیز از دست‌دادگان عزاداری نکرده، جمع کثیر راهیان خانه بخت بدون مراسم عروسی و طیف وسیعی از مشکلات جسمی، روانی و اجتماعی، تنها برخی از ابعاد ورود میهمان ناخوانده و البته منحوسی بود به نام «ویروس کرونا».

بازی مرکب کره‌ای‌ها در ایران

انتشار عکس و متنی کوتاه در توییتر سفارت کره در ایران بار دیگر نگاه مردم ایران را متوجه کشوری کرد که در سخت‌ترین دوران یعنی ترکیب ویرانگر تحریم و کرونا نه‌تنها از کمک‌های انسان دوستانه سر باز زد که حتی مانع پرداخت پول‌های بلوکه شده ایران شد؛ پول‌هایی که در روزگار کرونا می‌توانست کمک‌های جدی در راه تامین نیازهای دارویی و درمانی کشور باشد.

هوشمندسازی، سالمندان را فراموش کرد

جلوی عابر بانک این پا و آن پا می‌کنند، کارت‌شان را با ترس به نخستین نفری که ‌می‌شود به او اعتماد کرد، می‌سپارند تا برایشان چند ده هزارتومانی پول بگیرد یا رقمی را به شماره کارتی که کسی روی کاغذ برایشان نوشته، بریزد.

نقشه‌توان اکوسیستمی کشور تدوین می‌شود

نشست مشترک نمایندگان مجلس با حضور روسای فراکسیون محیط‌زیست و کمیسیون کشاورزی مجلس با رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد و سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس در این نشست از رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خواست با تشکیل کنسرسیومی از دیگر دستگاه‌ها اقدام فوری در جهت مقابله با آلودگی هوا و مدیریت پسماند داشته باشد.

کمبود مطالعه ربطی به فضای مجازی ندارد

تغییر مسیر تهران به سمت درآمدهای پایدار

چکش‌کاری قانون مهریه در مجلس