• شنبه 10 مهر 1400
  • السَّبْت 24 صفر 1443
  • 2021 Oct 02

جزئیات ساخت 40شهرک جدید برای خانه‌اولی‌ها

قانون جهش تولید مسکن برای ساخت 4میلیون واحد مسکونی در 4سال به‌زودی اجرایی خواهد شد و شرکت عمران شهرهای جدید که در طرح مسکن مهر با ساخت شهرهای جدید نقش پررنگی در احداث مسکن مهر به‌خصوص در حومه تهران برعهده داشت، حالا با برنامه شهرک‌سازی وارد میدان شده است.

واکنش سریع به‌ تحرکات آذربایجان

در مرزهای شمال غربی، در حاشیه رود ارس، جایی که گفته می‌شود تحرکاتی علیه امنیت ملی کشور مشاهده شده، نیروهای زرهی ارتش و صدها تانک‌ چیفتن ایران بار‌دیگر آمادگی خود را به نمایش گذاشتند.
تشکیل نخستین جلسه شورای معاونان جدید شهرداری

5معاون جدید شهردار منصوب شدند

احکام 5معاون جدید و تعدادی از شهرداران مناطق و مشاوران شهرداری صادر شد و روز جمعه، شورای معاونان شهرداری برای نخستین‌بار تشکیل جلسه داد.

مرگ بی‌صدای فوک‌های خزر

لاشه 14فوک خزری که هیچ نشانی از ضربه و گیرکردن در تورهای صیادی بر آنها وجود نداشت، طی 10روز گذشته در سواحل خزر در ایران کشف شد
لاشه 14قلاده از فوک‌ خزری که در راس هرم غذایی آبزیان خزر قرار دارد و مهم‌ترین عامل برای حفظ اکوسیستم آبی خزر است طی 10روز گذشته به سواحل گیلان و مازندران رسیده است.

چالش واکسن‌‌گریزی

روند تزریق واکسن نسبت به هفته‌های اول اعلام واکسیناسیون عمومی به دلیل کاهش مراجعه افراد ، کند شده و این در حالی است که هر چند روز یک‌بار محموله جدیدی از واکسن وارد کشور می‌شود و مراکز مشکلی برای تامین واکسن ندارند.

رئیس‌جمهور در بام ایران

رئیس‌جمهور در ادامه سرکشی‌های خود به مناطق محروم کشور، دیروز به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

جغرافیای سالمندی در ایران

بنا بر اعلام معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سلامت سالمندان، طی ۵دهه اخیر نرخ سالمندان کشور از ۵ به ۱۰درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود این نرخ در ۵۰سال آینده ۳برابر شود و در سال۱۴۵۰ به حدود ۳۰درصد برسد.