• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
شنبه 10 مهر 1400
کد مطلب : 141994
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/o24Jj
+
-

رئیس‌جمهور در بام ایران

سید ابراهیم رئیسی در سفراستانی به کهگیلویه و بویراحمد از احیای جهادسازندگی خبر داد

رئیس‌جمهور در ادامه سرکشی‌های خود به مناطق محروم کشور، دیروز به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. افتتاحیه این سفر نیز همانند سفرهای استانی قبل، حضور در بطن مردم استان بود. سیدابراهیم رئیسی در بدو ورود به این استان از روند ساخت  سد تنگ سرخ به‌عنوان یکی از پروژه‌های بحث برانگیز منطقه بازدید کرد. تأخیر چندساله در ساخت این سد انتقادات زیادی را به همراه داشته و پس از 10سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. رئیس‌جمهور در مسیر بازگشت از این پروژه هنگامی که با اجتماع مردم منطقه تنگ‌سرخ مواجه شد، در جمع آنها حضور یافت و بدون واسطه گلایه‌های آنان را شنید. تنگ‌سرخ در نزدیکی یاسوج روستاهای زیادی دارد که به‌گفته نمایندگان استان با مشکلات آب آشامیدنی، امکانات و آبیاری کشاورزی، گاز و محرومیت دست و پنجه نرم می‌کند. سید ابراهیم رئیسی، بعدازظهر جمعه نیز در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم در این استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، استانی زرخیز اما محروم و استانی غنی اما غیربرخوردار است. دلیل این تناقض عدم‌استفاده صحیح از ظرفیت‌هاست و اینکه به‌دنبال حل مسئله نبوده‌اند. باید ابعاد مسئله شناخته شود و درصدد حل آن باشیم. او در بخشی از صحبت‌های خود در این دیدار تأکید داشت: قاچاق و واردات بی‌رویه یکی از موانع عمده تولید است و این موضوع را دیگر نمی‌پذیریم.

نامه بدهید
رئیسی   دیروز وقتی انتقادات مردم تنگ‌سرخ را شنید از آنان خواست این مطالبات را در قالب نامه مطرح کنند و تأکید کرد: همکاران بخش ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در این مکان باقی خواهند ماند تا نامه‌ها و درخواست‌های آنان را دریافت کنند. او خطاب به مردم حاضر در این بازدید گفت: از اینکه به جمع شما آمده‌ام و صدا و مطالب شما را شنیده‌ام بسیار خرسندم. برای من بهترین لحظات این است که در اجتماعات مردمی باشم. بهترین لحظات بنده به‌عنوان یک خدمتگزار این است که در جمع شما باشم؛ منتهای مراتب اینکه شما فقط فرمایش کنید و بنده هم بشنوم، مسئله به جایی نمی‌رسد، بلکه باید پیگیری شود. برای اینکه صرف شنیدن نباشد، خواهشم این است که اگر نامه‌ای مرقوم فرمودید به دوستان بدهید، حتما پیگیری می‌شود. وزرای کشور، کار، بهداشت، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی به همراه صولت مرتضوی، معاون اجرایی، رئیسی را در کهگیلویه و بویراحمد همراهی می‌کردند. براساس توضیحات رئیسی در فرودگاه یاسوج مشکلات و نیازهای استان قبل از سفر بررسی شده بود و استاندار جدید استان نیز در آخرین جلسه دولت جمع‌بندی مسائل استان در کشاورزی، صنعت، نفت و گاز و گردشگری را به هیأت دولت ارائه کرده بود. او مشخصا از «محرومیت» و «بیکاری» به‌عنوان مشکلات استان یاد کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد، در جمع عشایر منطقه گرگو بویراحمد حضور یافت و از نزدیک با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد. او مانع از اقدام یکی از خانواده‌های عشایر برای سر بریدن گوسفند قربانی شد و در چادر این خانواده پای سخنان‌شان نشست. او همچنین در چادر دیگری در جمع معتمدین و بزرگان عشایر بویراحمدی حضور یافت و درباره مشکلات و درخواست‌های آنان و راهکارهای حل و فصل مشکلات مطرح شده با بزرگان عشایر به گفت‌وگو پرداخت.وی در ابتدای سفر و در فرودگاه یاسوج با عذرخواهی از مردم استان به دلیل فراهم‌نبودن امکان دیدار حضوری و عمومی با توجه به شیوع بیماری کرونا، گفت: سعی خواهیم کرد در دیدارهایی که با برگزیدگان و منتخبین مردم استان داریم، سخنان آنها را شنیده و مسائل استان را مورد بررسی قرار دهیم. رئیسی پیش از این به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام نیز سفر کرده بود.

احیای جهاد سازندگی در دولت سیزدهم
 رئیسی همچنین در جمع  خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مردم یاسوج با تاکید بر اینکه  بخش جهادی وزارت جهاد کشاورزی باید به طور جداگانه در روستاها ‌و مناطق محروم فعال شود،.اعلام کرد : هم اینک احیای جهاد سازندگی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

مکث
همه قول‌های رئیسی  به مردم کهگیلویه و بویراحمد

حضور رئیس‌جمهور در میان مردم و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد 6 قول به همراه داشت که به‌صورت اجمالی به شرح زیر است:
    اعزام هیأتی به ریاست استاندار به تنگ‌سرخ برای حل و فصل مشکلات پروژه سد تنگ‌سرخ
   اتمام پروژه سد تنگ‌سرخ و بهره‌برداری از آن در مدت کوتاهی پس ۱۰سال عقب‌افتادگی
  پرداخت حقوق و مزایای معوقه  به کارگران سد تنگ‌سرخ
   ایجاد چارچوبی مشخص برای جلوگیری از تضییع حق کارگران در سراسر کشور
  پیگیری حل مشکلات عشایر منطقه در زمینه کم‌آبی
  حذف نقش واسطه‌ها و دلالان در فروش صنایع‌دستی و محصولات غذایی عشایر
  ماموریت ویژه به استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری نشست‌هایی با عشایر جهت حل و فصل مشکلات آنها

این خبر را به اشتراک بگذارید