• دو شنبه 15 شهریور 1400
  • الإثْنَيْن 28 محرم 1443
  • 2021 Sep 06

استان‌های صدرنشین در واکسیناسیون

بررسی آمار اعلام شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی نشان می‌دهد که کرمان بالاترین و اردبیل پایین‌ترین پوشش واکسیناسیون را در میان جمعیت هدف داشته‌اند
‌براساس اعلام کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، 19 میلیون و 467 هزار و 858 دوز واکسن دوز اول و 9 میلیون و 684 هزار و669 دوز واکسن دوز دوم به شهروندان تزریق شده است‌ که تا رسیدن به استانداردهای ایمنی جمعی یعنی واکسیناسیون بیش از 70درصد جمعیت، فاصله زیادی دارد.

داستان سقوط تیراژ

طی یکی دو سال اخیر، تیراژ کتاب‌های عمومی چنان افت کرده که حتی ناشران شناخته شده هم از تیراژ‌های 2هزار نسخه‌ای و هزار نسخه‌ای به 500نسخه، 300نسخه و حتی 200نسخه رسیده‌اند.

انتشار کتاب به نبرد می‌ماند

نویسندگان، مترجمان، ناشران و سایر صنوف دست‌اندرکار نشر کتاب در هر شرایطی کار می‌کنند؛ چراکه انتقال دانش و آگاهی تعطیل‌بردار نیست.

بازیابی اعتماد از دست رفته

یکی از اشکالات اساسی دولت گذشته، پشت‌میزنشینی و مدیریت از راه دور بود. مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیأت دولت و رئیس دولت سیزدهم در مورد مردمی بودن فرمودند که «مردمی بودن، مقوله‌ گسترده‌ای است و جلوه‌هایی دارد. یک جلوه همین رفتن میان مردم و شنیدن بی‌واسطه از مردم است.

21میلیون جامانده، سهام عدالت می‌گیرند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از موافقت اولیه رئیس‌جمهور برای واگذاری سهام عدالت به جاماندگان سهام عدالت خبر داد.

تلخ و شیرین شکر

قندوشکر محبوب جدانشدنی از زندگی روزمره ایرانی‌ها هستند تا جایی که براساس آمار ارائه‌شده از سوی معاون پژوهش و فناوری مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند، سرانه مصرف شکر در ایران به ازای هر نفر۳۰ کیلوگرم در سال است.
علیرضا زاکانی دیروز برای نخستین‌بار در قامت شهردار تهران به پارلمان شهری رفت

فصل تحول شهر فرا رسیده است

«امروز تلاش بر این است که شهروند و شهر را در یک پیکر واحد ببینیم و نقش شهرداری را به عنوان جزء سوم از یک سازمان خدماتی به سمت یک نهاد خدمتگزار اجتماعی سوق دهیم.»

مرغ گران‌تر است یا تخم‌مرغ؟

داغ روغن

تغییرات گسترده در رشته‌ها و دروس دانشگاهی