22
دو شنبه 15 شهریور 1400
شماره 8307
ادب‌وهنر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
3فیلم سینمایی پروانه ساخت و یک فیلم سینمایی پروانه نمایش خود را از معاونت سینمایی وزارت ارشاد اخذ کردند.
بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» به سرگروهی فیلم داستانی مرگ تدریجی ساخته‌ آمین صحرایی که پیش از این برنده جایزه هزار دلاری بهترین فیلمنامه پیچینگ سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و نیز منتخب برای بخش مسابقه سیمرغ سی‌ونهمین جشنواره ملی فجر و چهل‌ودومین جشنواره میل والی کالیفرنیا بوده است از اواخر شهریور‌ماه سال‌جاری نمایش خود را در سینماهای هنر و تجربه کل کشور آغاز می‌کند.
روز سوم سپتامبر علاقه‌مندان به سریال «خانه اسکناس» با به‌روز کردن صفحه اینترنتی نتفلیکس به تماشای نخستین قسمت‌های فصل پنجم این سریال نشستند؛ سریالی که قهرمانان آن، دزدان اسطوره‌ای اسپانیایی هستند که با پوشیدن ماسک‌هایی که به چهره سالوادر دالی شباهت دارد، موجی از هیجان، نگرانی و ترس توأم با همذات‌پنداری را به خانه مخاطبان خود می‌برند.

کارنامه ناتمام

نگاهی به مستند گلدونه، مش‌رحیم، صغرا و دیگران و روایتی که از کارگاه نمایش و کارنامه اسماعیل خلج به‌دست می‌دهد
اسماعیل خلج یکی از ستاره‌های دوره طلایی تئاتر ایران است؛ سال‌های کارگاه نمایش و هنرمندانی که آنجا گرد آمدند و تئاتر پیشرو ایران را بنیان گذاشتند، از بیژن صفاری و بیژن مفید تا آربی اوانسیان و عباس نعلبندیان و اسماعیل خلج. در این میان آثار اسماعیل خلج به سبب خلق آنچه درست یا غلط، نمایش قهوه‌خانه‌ای نام گرفته بومی‌تر از دیگران و یکی از نمونه‌های تام و تمام نمایش ایرانی است.
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
نام او تنها بر یک کتاب آمده است: کشف اسرار معنوی در شرح ابیات مثنوی، اما اگر قرار بود بخشی از سال‌ها انس و الفت و غور او در کتاب‌ها و نسخه‌های گوناگون سامان بگیرد و به شکل تصحیح و تحقیق منتشر شود