04
دو شنبه 15 شهریور 1400
شماره 8307
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
منابع آبی در وضعیت هشدار

ذخایر سدها آب می‌رود

آمارها نشان می‌دهد بارندگی کمتر از نصف شده و مخازن سدها هم فقط 41.4درصد آب دارد؛ با توجه به پیش‌بینی تکرار کم‌بارانی در پاییز، ذخایر آبی سدها کمتر نیز خواهد شد
آب
خشکسالی شوخی‌‌بردار نیست و هر روز گوشه‌ای از واقعیت‌های آن آشکار می‌شود؛ براساس آمارهای رسمی، ذخیره آب در مخازن سدهای کشور به‌شدت کاهش پیدا کرده و حتی این میزان در سدهای پنجگانه تهران که بزرگ‌ترین مصرف‌کننده آب کشور است به حد هشدار رسیده است.
بحران کاهش موالید درکمین 27 استان ایران

بحران کاهش موالید درکمین 27 استان ایران

در سال 1399 درمجموع 27 استان ایران باروری کمتر از سطح جانشینی را تجربه کردند
وضعیت رشد جمعیت ایران نامطلوب است و نرخ باروری و فرزندآوری هم پایین آمده و در این وضعیت شیوع ویروس کرونا هم مزید بر علت شده و به‌گفته مرکز آمار ایران، کاهش تمایل به فرزندآوری و به‌دنبال آن کاهش میزان باروری می‌تواند پیامدهای جدی بر رشد اقتصادی داشته باشد.
چراغ سبز وام ودیعه به مستأجران تمدیدی
چراغ سبز وام ودیعه به مستأجران تمدیدی
با اصلاحاتی که در رویه پرداخت وام ودیعه مسکن انجام شده، علاوه بر اینکه مستأجران سال ۹۹ اجازه پیدا کردند که تقاضای خود را در سامانه اقدام ملی به ثبت برسانند، مستأجرانی که قرارداد آنها در نیمه دوم سال‌جاری تمدید می‌شود نیز می‌توانند نسبت به ثبت‌نام برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
چرا میوه گران است و قیمت آن از باغ تا مغازه‌ها رشد انفجاری را تجربه می‌کند؟ بخشی از این افزایش قیمت ناشی از تغییرات قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی است.