• شنبه 25 اردیبهشت 1400
  • السَّبْت 3 شوال 1442
  • 2021 May 15

آماده زندگی با خشکسالی شوید

وزیر نیرو در گفت‌وگو با همشهری: برنامه سازگاری با کم‌آبی همه استان‌ها تعیین شده و در حال اجراست
ایران دیگر تاب مقابله با خشکسالی، با تکیه بر روش‌های قدیمی را ندارد؛ در نتیجه وزارت نیرو جهت را به سمت سازگاری با کم‌آبی و خشکسالی تغییر داده تا از این پس ایران آماده زندگی با شرایط خشکسالی شود.

فردوسی جان می‌گیرد

امروز، روز پاسداشت حکیم فردوسی است؛ روزی با اهمیت برای فارسی‌زبانان . آوازه حماسه‌سرای ایران تا آن‌سوی مرزها هم رفته و حتی مجسمه‌اش را در دیگر شهرها همچون رم ایتالیا نصب کرده‌اند و به‌صورتی ویژه از آن حفاظت می‌کنند.

انسان محوری در شهر شهروند به جای برج و مال‌های غول پیکر

تهران، نمایانگر یکی از بزرگ مقیاس‌ترین سازمان‌های فضایی شهری با جمعیتی به مراتب بیشتر از برخی کشورهای پیشرفته جهان است.

شاهنامه و یادآوری مسئله ایران

در روزگاری که نزاع میان خاندان‌های‌‌ حاکم در سرزمین‌های گسترده اسلامی روز‌به‌روز ابعاد وسیع‌تری می‌یافت، شماری از دیوان‌سالاران اهل فرهنگ در خراسان به این فکر افتادند که روایت‌های ملی ایرانیان را که از روزگار باستان رسیده و به‌صورت شفاهی در این‌سو و آن‌سوی ایران پراکنده بود، گرد آورند و به‌ویژه برای آنکه این میراث گرانقدر از میان نرود، آن‌را به‌صورت منظومه‌ای عرضه کنند.

رشد 23درصدی خشونت خانگی

«بچه دوم را که حامله شدم گفت نمی‌خواهمش، نمی‌خواهمت، طلاقت می‌دهم. باید بچه را بیندازی. می‌خواست مجبورم کند تلویزیون یا یک چیز سنگین بلند کنم و بچه بیفتد.» موقع حرف زدن چشم‌هایش را می‌دزدد، اما باز، اضطراب و بی‌قراری از گوشه چشم‌هایش سر می‌خورد پایین. می‌ریزد روی لب‌های ترک خورده و بی‌رنگ، می‌ریزد روی دست‌ها، روی ناخن‌های جویده شده و گل‌های رنگ و رو رفته روی پیراهنش.

خط10، ناجی‌ترافیک‌شمال تهران

شروع عملیات حفاری نخستین قطعه از خط 10مترو از منطقه 22شهر تهران یک اتفاق بزرگ محسوب می‌شود.

مقاومت فلسطین، راست افراطی اسرائیل را غافلگیر کرد

بحران در سرزمین‌های اشغالی با شدت کم‌سابقه‌ای ادامه دارد؛ بحرانی که یک هفته قبل با حملات نیروهای امنیتی اسرائیل به مسجدالاقصی آغاز شد و به‌تدریج، رنگ و بوی یک جنگ تمام‌عیار به‌ خود گرفت.

شنبه سرنوشت‌ساز ثبت‌نام‌ها