25
شنبه 25 اردیبهشت 1400
شماره 8219
استانی
23023432
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
هر سال با آغاز ماه مبارک رمضان، آمار اهدای خون در کشور با کاهش ۲۰درصدی روبه‌رو می‌شود. موج چهارم کرونا هم موجب شد مراکز انتقال خون در سالی که گذشت روزهای خلوتی را پشت سر بگذارند، اما امسال میزان اهدای خون نسبت به سال‌های گذشته با افزایش اندکی روبه‌رو بوده است.
کودکان کار در قزوین مانند هر جای دیگری از ایران شغل‌های کاذبی دارند؛ پادویی، شیشه‌شویی، اسپند دودکنی و... . هر از گاهی برخی از آن‌ها به سامان‌کده‌های مخصوص سپرده می‌شوند، اما این حمایت‌های موقت هم چهره فقر را از آن‌ها و خانواده‌هایشان که عموما در حاشیه شهر زندگی می‌کنند، پاک نمی‌کند.
در ستایش حماسه‌سرای ایران

دردانه زبان پارسی

فردوسی، نه فقط یک شاعر ملی‌  و شاهنامه یک اثر ملی نیست. شاهنامه میراثی برای نوع بشر است؛ میراثی که بیش از هر چیز، وجه انسانی آن زبا‌ن‌زد شده. از سوی دیگر خدمت او در پاسداشت زبان فارسی ارج‌نهادنی است، زیرا بسیاری معتقدند اگر فردوسی نبود، شاید زبان ما امروز بدین گونه نمی‌ماند.

ریه‌های سبز ایران

جنگل‌ها تقریبا در همه جای دنیا نقش ریه را برای کره زمین بازی می‌کنند و در ایران هم هر 5 ناحیه رویشی جنگلی اهمیت زیادی در این زمینه دارند. جنگل‌های ایران بیش از 14 میلیون هکتار است که 8/7 درصد از مساحت ایران را پوشش می‌دهد.
صدای همشهری
23023405-021 ستون صدای همشهری برای نوشتن مشکلات شما شهروند گرامی است. معضلاتی که منعکس می‌شوند تا مسئولان آنها را بخوانند و در پی یافتن راه حلی برای رفع آنها برآیند. برای بازگو کردن مشکلات خود از ساعت 9 تا 17با شماره دفتر همشهری تماس بگیرید.