• چهار شنبه 22 اردیبهشت 1400
  • الأرْبِعَاء 30 رمضان 1442
  • 2021 May 12

حضور پرشور مردم در انتخابات، باعث افزایش امنیت کشور می‌شود

رهبرمعظم انقلاب عصر دیروز سه‌شنبه در دیدار تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با اشاره به راهبرد اساسی تحول‌خواهی وتحول‌گرایی، ایجاد حرکت جهشی و جهادی همراه با نوآوری در روش‌ها و کارکردها در همه عرصه‌های حکمرانی و بخش‌هایی از سبک زندگی عمومی را ضروری خواندند و با تأکید بر اهمیت درجه اول مشارکت بالا در انتخابات ۲۸خرداد و تبیین آثار مهم این مشارکت، افزودند: در درجه دوم باید با انتخابی خوب و مطلوب کسی را روی کار آورد که مؤمن، انقلابی، با کفایت، مردمی، سرشار از امید، معتقد به جوانان و توانمندی‌های داخلی، و حقیقتاً عدالت‌خواه و ضدفساد باشد.

طولانی‌ترین خط مترو در نقطه آغاز

خط 10مترو مانند کمان بزرگی شرق و غرب تهران را از سمت شمال شهر به یکدیگر وصل می‌کند.

رؤیت هلال شوال

در آن سال‌ها، سال‌های کودکی و نوجوانی ما، رویت هلال، کاری دشوار بود و اغلب با مشارکت همگانی انجام می‌گرفت.

این روزها که خود را به خواب زده‌ام

این روزها یاد گرفته‌ام خودم را به خواب بزنم یاد شعری از قدسی قاضی نور می‌افتم: «در بیداری چشم می‌بندم که نبینم در خواب چشم می‌گشایم که نبینم چه آرزوی محالی»

...بر سر پیمانه شد

به احترام استاد همیشه ماندگار: عبدالوهاب شهیدی
نمی‌شد گفت انتظارش را نداشتیم.‌ اما می‌توانیم بگوییم‌ هیچ‌وقت در انتظارش هم نبودیم.‌ چطور می‌توان به انتظار خبر سفر هنرمندی این چنین بود؟

رتبه اول تهران و مشهد در ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور چند روز پیش از ایجاد بیش از ۱۰۰۰کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مراکز استان‌ها و بهسازی مسیرهای موجود و همچنین ایجاد ۱۵۰۰کیلومتر مسیر جدید خبر داده بود.

امضای الکترونیک پای مدارک تحصیلی

چند روز پیش سرانجام فرایند صدور دیپلم متوسطه با امضای الکترونیک که استنادپذیر و انکارناپذیر است کامل شد. سال گذشته استعلام مدارک تحصیلی به‌صورت الکترونیکی امکان یافت و پس از آن پایگاه اطلاعات تحصیلی هم رونمایی شد.
گزارش همشهری از هزینه‌های بالا و کمرشکن درمان کرونا که در پیک چهارم، خانواده‌های بیشتری را با مشکل مواجه کرده است

فقر؛ تهدید جدید بیماران کرونایی

هزینه‌های درمان کرونا، بسیاری از خانواده‌ها را به زیر خط فقر کشانده، حالا هرقدر هم که مسئولان از پوشش‌های بیمه‌ای 90درصدی و ارائه خدمات با قیمت دولتی می‌گویند، باز هم بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های درمان کرونا خارج از بیمارستان‌های دولتی، از جیب خود بیماران پرداخت می‌شود؛ روندی که در حال فقیرتر کردن بیماران است.

دفاع قاطع دولت از سیف