12
چهار شنبه 22 اردیبهشت 1400
شماره 8218
کووید-19
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
واکسیناسیون سالمندان بالای 80سال، امروز چهارشنبه به پایان می‌رسد و سالمندان ۷۵ تا 79ساله به شرط تامین واکسن از آخر هفته در نوبت واکسینه قرار می‌گیرند؛ این خبری است که معاون وزیر بهداشت در شانزدهمین اجلاس مجازی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام کرد، آن هم درحالی‌که در برخی مراکز بهداشتی طی چند روز اخیر واکسیناسیون این رده سنی آغاز و در حال انجام است.
اولین محموله واکسن ایرانی کرونا به میزان ۳۰۰ هزار دوز، رونمایی و آماده تحویل به وزارت بهداشت شد. صبح دیروز نخستین محصول انبوه تولیدشده واکسن «کوو ایران برکت» درمراسمی باحضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، رئیس سازمان غذا و دارو، استاندار البرز درمحل کارخانه تولید واکسن در شهرک شفافارمد کردان، رونمایی و آماده تحویل به وزارت بهداشت شد.
گزارش همشهری از هزینه‌های بالا و کمرشکن درمان کرونا که در پیک چهارم، خانواده‌های بیشتری را با مشکل مواجه کرده است

فقر؛ تهدید جدید بیماران کرونایی

بررسی‌های همشهری نشان می‌دهد قیمت برخی داروهای درمان کرونا که با تعرفه دولتی بسته‌ای 500-400هزار تومان است، در بازار آزاد از 3 تا 17 میلیون تومان به فروش می‌رسد
هزینه‌های درمان کرونا، بسیاری از خانواده‌ها را به زیر خط فقر کشانده، حالا هرقدر هم که مسئولان از پوشش‌های بیمه‌ای 90درصدی و ارائه خدمات با قیمت دولتی می‌گویند، باز هم بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های درمان کرونا خارج از بیمارستان‌های دولتی، از جیب خود بیماران پرداخت می‌شود؛ روندی که در حال فقیرتر کردن بیماران است.