23
چهار شنبه 22 اردیبهشت 1400
شماره 8218
جهان
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
گروه طالبان درخواست دولت افغانستان، آمریکا و سازمان ملل برای تمدید آتش‌بس 3 روزه عید فطر را رد کرد. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، دیروز اعلام کرد که این آتش‌بس فقط در 3 روز عید فطر رعایت می‌شود و هنوز مذاکرات به مرحله‌ای نرسیده که طالبان آتش‌بس دایمی اعلام کنند.
وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی از درگیری‌ها در بیت‌المقدس هشدار داده که بحران می‌تواند دامنه‌دارتر شود و به درگیری‌های گسترده منتهی شود. براساس تازه‌ترین گزارش‌ها از درگیری میان اسرائیل و فلسطینی‌ها، از دوشنبه‌شب تاکنون اسرائیل به ۱۳۰هدف در غزه حمله هوایی کرده است که 24کشته به‌جا گذاشته است.

ورود دیرهنگام اروپا به صحنه دیپلماسی واکسن

کشورهای اروپایی با هدف رقابت با چین و روسیه قصد دارند مکانیسمی مستقل از برنامه کوواکس برای اهدای واکسن به کشورهای فقیر تعریف کنند
گزارش
بالاخره کشورهای اروپایی هم بعد از اینکه ذخایر واکسن کرونای موردنیاز خود را تأمین کردند، آماده می‌شوند تا وارد رقابت سیاسی توزیع واکسن در جهان شوند. بعد از ماه‌ها که برنامه واکسیناسیون اتحادیه اروپا به‌صورت آرام و نامتوازن پیش می‌رفت، بالاخره میزان عرضه از تقاضا جلو زد و حالا دست این قاره باز است تا فرایند ارسال واکسن به کشورهای فقیر را آغاز کند.