• چهار شنبه 1 اردیبهشت 1400
  • الأرْبِعَاء 9 رمضان 1442
  • 2021 Apr 21

مطالبات بخش خصوصی از رفع تحریم‌ها

همزمان با ادامه روند مثبت و سازنده مذاکرات بین نمایندگان ایران با کشورهای حاضر در برجام و افزایش احتمال توافق طرفین، فعالان بخش خصوصی در یک نشست فوق‌العاده در اتاق ایران به بررسی فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی رفع تحریم‌ها پرداختند تا همانند سال‌های نخست اجرای برجام و گشوده‌شدن دریچه‌های مذاکرات اقتصادی، دست خالی برنگردند.
معاون اول رئیس جمهور و شهردار تهران از فعالیت‌‌های سازمان بهشت زهرا و پروژه‌های جدید مدیریت پسماند شهر تهران بازدید کردند

قدردانی از کارگران بهشت‌زهرا و پسماند

درست زمانی که ادارات با نیم یا یک سوم کارکنان خود فعالیت می‌کنند تا کرونا کمتر منتشر شود، سازمان‌‌های بهشت زهرا و پسماند تهران با تمام ظرفیت و بیشتر از سال‌های پیش‌از کرونا در حال کار هستند؛ آنها جان‌شان را به خطر می‌اندازند تا جان شهروندان از خطر دور بماند؛ آنها در خط مقدم، با کرونا مبارزه می‌کنند تا نیازهای اصلی مردم بی‌پاسخ نماند؛ چراکه شهر باید تمیز باشد و افراد جان‌باخته با رعایت شأن و منزلت‌شان، راهی خانه ابدی شوند.

سررشته را از دست ندهیم

در روزهای اخیر اخبار امیدوارکننده‌ای از شکل‌گیری توافقی تازه میان ایران و گروه 1+5 به گوش می‌رسد که می‌تواند تأثیرات چشمگیری بر تغییر وضعیت تعاملات بین‌المللی و شرایط محیطی اقتصاد ایران داشته باشد.

تقدم ستاره ها بر فوتبال

33 سال پیش روز ۲۵ آوریل بود که مدیر 6باشگاه فوتبال در لندن جمع شدند و اعلام کردند که لیگی مستقل از اتحادیه راه می‌اندازند تا درآمد بیشتری کسب کنند. پنجم اردیبهشت، سالگرد این تغییر است؛ همین روزها.

فتح آسمان مریخ

ناسا نخستین پرواز بالگرد در جو سیاره‌ای به غیر از زمین را جشن گرفت. این بالگرد به نام Ingenuity به معنای نبوغ پرواز تاریخی خود را در مریخ با موفقیت به پایان رساند و با خیال راحت روی سطح سیاره فرود آمد. نخستین پرواز کنترل شده در سیاره دیگر در ساعت 3:34بامداد دوشنبه با حدود 3متر ارتفاع از سطح مریخ و به‌مدت 40ثانیه انجام شد.

درباره واکسن کرونا شفاف‌سازی کنید

رمضان امسال هم به روال همه 8سال گذشته، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران با گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه، نشست‌هایی برگزار می‌کند که البته بیشتر رنگ و بوی خداحافظی دارد و از سوی دولتی‌ها به ارائه عملکرد و از سوی گروه‌ها به ارائه درخواست و نقد می‌گذرد.

گام‌های نمادین برای احیای حق زنان

کمتر از 2ماه تا برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری زمان باقی مانده‌، اما رایزنی‌ها پیرامون حضور چهره‌های کلیدی اصولگرا و اصلاح‌طلب در رقابت‌های انتخاباتی هنوز به وضعیت شفافی نرسیده و هر دو جریان همچنان در بلاتکلیفی حضور یا عدم‌حضور کاندیداهای اصلی خود به‌سرمی‌برند.