• دو شنبه 15 اردیبهشت 1399
  • الإثْنَيْن 11 رمضان 1441
  • 2020 May 04

میزان و مسیر پول‌های بورس

هدف پول‌های تازه‌نفس، سهام صنایع دارای مزیت نسبی است؛ این ادعا را آمارها هم تأیید می‌کنند.

تغییر بنیادین در شیوه درآمدهای تهران

شورای شهر تهران دیروز پس از 3ساعت بحث و بررسی، لایحه محرک اقتصادی شهرداری تهران در شرایط کرونا را تصویب کرد.

مدیریت شهری و درس های کرونا

آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا به‌روشنی نشان داده است که سکونتگاه‌های شهری به‌ویژه در شهرهای بزرگ تا رسیدن به تاب‌آوری مطلوب فاصله زیادی دارند.

عبور از بحران شهر با نقدینگی سرگردان

از زمانی که بحران کرونا در کشور شکل گرفت و هنوز به مرحله پاندمی نرسیده بود، مدیریت شهری تهران از همان ابتدا در مرکز و در صف مقدم پیشگیری و مقابله قرار گرفت؛ اقدامی که همچنان ادامه دارد و مدیریت شهری پایتخت می‌داند که برای گذر کم‌آسیب‌تر از این شرایط، باید هنوز با ابتکار عمل خود را تجهیز کند تا امکان پایداری شهر و شهرداری‌ طی دوره بحران کرونا کم‌هزینه‌تر فراهم شود.

دوچرخه؛ برنده غوغای کرونا

بحران کرونا چه تاثیری بر سیستم حمل‌ونقل عمومی شهرهای بزرگ جهان گذاشته ‌است؟
تا 3‌ماه پیش، یک اتوبوس که مسافران در آن چسبیده به هم نشسته و یا شانه به شانه در کنار هم ایستاده بودند، تصویری عادی در سراسر جهان بود اما این روزها که کرونا بشر را به فلاکت انداخته، تصور حضور در این فضا، برای بسیاری مساوی با مرگ است.

دیپلمات‌ها مقابل طرح تسلیحاتى آمریکا

در سومین سالگرد خروج آمریکا از برجام مقامات واشنگتن مدعی شده‌اند در برجام حضور دارند؛ ادعایی که بهانه آن نزدیک شدن به موعد لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران توسط شورای امنیت است به این امید که آمریکا بتواند با استفاده از سازوکار پیش‌بینی شده در برجام موسوم به اسنپ بک، یکجانبه تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران که قرار است مهر‌ماه امسال برچیده شود را برگرداند.

کاهش نرخ بیکاری روی دست‌انداز کرونا

آمارهای رسمی از افول 1.5درصدی نرخ بیکاری در سال 98حکایت دارد؛ اما فشار کرونا بر اقتصاد ایران می‌تواند در کوتاه‌مدت نرخ بیکاری را حتی بیش از 2برابر افزایش دهد.