• دو شنبه 1 مهر 1398
  • الإثْنَيْن 23 محرم 1441
  • 2019 Sep 23

تریبون ایران

رئیس‌جمهور امروز برای سخنرانی در هفتاد‌و‌چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر می‌کند.

نوبت مهر

همشهری از مهم ترین نیازها و چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش گزارش می‌دهد

کجای جهان بایستیم

ماه پیش امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در همایش سالانه سفیران این کشور، چشم‌اندازی از آینده جهان و جایگاه کشورش در ساختار قدرت جهان ترسیم کرد که گویای افق مبهم پیش روی فرانسه و اتحادیه اروپاست و البته اشتباهات غرب به رهبری آمریکا نقشی بسزا در این آرایش جدید تمدنی دارد.

جای خالی حمایت عملی از آموزش و پرورش

چالش اصلی آموزش و پرورش کشور، کوچک دیده‌ شدن آن توسط مسئولان و نهادهاست؛ به‌‌رغم اینکه بزرگان کشور در گفته‌هایشان تعابیری مثل «هزینه‌کردن در آموزش و پرورش، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری است»

نبرد متوسط‌هابا هنرنمایی دو شماره یک

پرسپولیس در روزی که برتری چشمگیری نداشت به لطف درخشش بیرانوند و اشتباه حسینی استقلال را شکست داد و به صدر جدول نزدیک شد

مسیر ناهموار زاینده‌رود

پس از نیم‌ سال رویایی، پاییز سرنوشت‌ساز برای زاینده‌رود از راه رسید‎؛ فصلی که میزان بارش و سیراب شدن سد زاینده‌رود می‌تواند زندگی یا مرگ رودخانه‌ای را رقم بزند که همه برنامه‌ها برای بازگشت آن به جمع رودخانه‌های دائمی کشور روی کاغذ مانده است.

رژه صلح و دفاع

مراسم رژه نیروهای مسلح دیروز در مراکز استان‌های کشور برگزار شد اما چشم‌ها به دو جا بیشتر از بقیه بود؛ تهران و بندرعباس، ‌جایی که حسن روحانی و علی لاریجانی به‌عنوان سخنرانان اصلی مراسم رژه هم از طرح ایران برای صلح منطقه سخن گفتند و هم از کارآزمودگی نیروهای مسلح برای روز دفاع.

قله توچال میراث طبیعی تهران

هفته تهران از 12 تا 18مهرماه با اجرای برنامه‌های گسترده ازجمله افتتاح بوستان 35هکتاری بانوان و ثبت قله توچال به‌عنوان میراث طبیعی پایتخت برگزار می‌شود.