• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80328
+
-

پرستار جوان که برای نجات زن و کودکی به دل آتش زده بود جانش را از دست داد

فرشته‌ای درآتش

داخلی
فرشته‌ای درآتش


پرستار جوان وقتی فهمید زنی همراه فرزند خردسالش در آتش گرفتار شده است برای نجاتشان به آتش زد و آنها را نجات داد؛ اما خودش دچار سوختگی شدیدی شد و پس از 3روز تحمل درد و جراحت جانش را از دست داد.
به گزارش همشهری،  این حادثه چند روز قبل در باغی در اطراف سنندج اتفاق افتاد. آن روز اکو زندی، پرستار 23ساله بیمارستان توحید سنندج به باغی که به یکی از اقوامش تعلق دارد رفته بود که ناگهان متوجه سروصدا شد. کلبه‌ای که در آن اطراف قرار داشت دچار آتش‌سوزی شده بود و به‌نظر می‌رسید 2نفر در آنجا گرفتار شده‌اند. اکو با دیدن صحنه آتش‌سوزی دوان‌دوان خودش را به آنجا رساند. او می‌دانست که زن‌دایی و پسردایی خردسالش در آنجا هستند و اگر آتش‌سوزی ادامه پیدا کند آنها زنده‌زنده در آتش جانشان را از دست خواهند داد. درحالی‌که آنها در میان آتش گرفتار شده بودند و کمک می‌خواستند هیچ وسیله‌ای برای کمک به آنها وجود نداشت. در این شرایط بود که پرستار جوان بی‌توجه به جان خودش برای نجات جان مادر جوان و پسرش به دل آتش زد. با اینکه شعله‌های سرکش آتش از هر سوی آنجا زبانه می‌کشید، او توانست زن جوان و کودکش را نجات دهد اما در لحظه آخر خودش تعادلش را از دست داد و داخل چاله‌ای سقوط کرد و دچار سوختگی شدید شد.
دقایقی از این حادثه می‌گذشت که پرستار جوان که دچار سوختگی 90درصدی شده بود همراه با زن‌دایی و پسردایی‌اش به بیمارستان توحید سنندج منتقل شدند. شرایط اکو آنقدر وخیم بود که همکارانش بلافاصله وی را به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل کردند. پرستار جوان چندسال در همین بخش مشغول به‌کار بود و جان بیماران زیادی را نجات داده بود، حالا خودش این‌بار به‌عنوان بیمار روی تخت دراز کشیده بود. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد او علاوه بر سوختگی و جراحت‌های زیاد، دچار سوختگی مجاری تنفسی نیز شده و وضعیتش هر لحظه وخیم‌تر می‌شود. او 2روز این شرایط را تحمل کرد اما به‌دلیل وخامت اوضاعش به بیمارستانی در اصفهان منتقل شد تا درمانش در آنجا به شکل تخصصی ادامه یابد. زن‌دایی پرستار جوان هم که دچار سوختگی شده بود برای ادامه درمان به تبریز منتقل شد اما پسردایی‌اش پس از درمان اولیه از بیمارستان مرخص شد.
از زمانی که اکو به اصفهان انتقال یافت تیم پزشکان اصفهانی همه توان خود را برای نجات جان همکارشان به‌کار گرفتند. آنها می‌دانستند که اکو برای نجات جان 2نفر دیگر جانش را به خطر انداخته و با همه توان‌ تلاش کردند او را نجات دهند اما یک روز بعد پرستار فداکار روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد.

جای خالی پرستار
حالا چند روز است که در بیمارستان توحید سنندج جای اکو زندی بیشتر از همیشه خالی است. او که جوان خوش‌برخورد و مهربانی بود تنها چند روز تا پایان طرحش باقی مانده بود اما این حادثه طرحش را برای همیشه نیمه‌کاره گذاشت. دکترصدیق جدیدالاسلامی، رئیس بیمارستان توحید علاوه بر اینکه رئیس اکو بود رابطه دوستانه و نزدیکی هم با او داشت. او درباره اکو می‌گوید: «من علاوه بر ریاست بیمارستان در بخش مراقبت‌های ویژه هم کار می‌کنم و با اکو همکار بودم. او 2سال بود که در بیمارستان ما کار می‌کرد و طرحش را می‌گذراند؛ اما در همین 2سال رابطه نزدیکی با یکدیگر داشتیم و دلیل این رابطه هم اخلاق خوب اکو بود. او جوان متین و دلسوزی بود که مدام پیگیر وضعیت بیماران بود و مدام خبر آنها را می‌گرفت. وقتی چند مریض به او سپرده می‌شد او علاوه بر آنها حواسش به بقیه هم بود و همیشه وقتی او شیفت بود من خیالم از همه‌‌چیز راحت می‌شد.»
رئیس بیمارستان ادامه می‌دهد: «او به کارش تسلط کافی داشت و فرایندهای درمانی را به‌خوبی می‌دانست. آخرین روزهای طرحش را در بیمارستان می‌گذراند و به‌دنبال انجام کارهای مربوط به تسویه حسابش بود که این حادثه اتفاق افتاد و او جانش را از دست داد.»
دکترجدیدالاسلامی درباره حادثه‌ای که در آن اکو دچار سوختگی شد می‌گوید: «اکو در بیمارستان همیشه اهل فداکاری بود و برای بیماران با همه وجود کار می‌کرد، در این حادثه هم او از جان خودش گذشت تا جان 2نفر دیگر را نجات دهد. آنطور که ما متوجه شدیم او وقتی دید 2نفر از اقوامش در آتش گرفتار شده‌اند و در یک‌قدمی مرگ قرار دارند با روحیه فداکاری که داشت به آتش زد و آنها را نجات داد اما خودش دچار حادثه شد و جان باخت. حالا او بیشتر از همیشه جایش در بیمارستان خالی است. او یک فرشته بود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید