• پنج شنبه 8 آذر 1397
  • الْخَمِيس 20 ربیع الاول 1440
  • 2018 Nov 29

زندگی و مصرف به سبک ایرانی

ایرانیان در بهترین حالت یک‌چهارم سرانه جهانی مطالعه می‌کنند و البته 2برابر مردم دیگر کشورها به تماشای تلویزیون می‌نشینند
ایرانیان چطور زندگی می‌کنند؟ چقدر کتاب می‌خوانند؟ سرانه ورزش‌کردن یا گوش دادن آنها به موسیقی چقدر است و چقدر تلویزیون تماشا می‌کنند یا مثلا روزانه چقدر شیر یا نوشابه می‌نوشند؟ اینها سؤالاتی است که پاسخ نسبتا درست آنها می‌تواند چراغ راه برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و سیاستگذاری‌های اقتصادی باشد.
با حکم وزیرکشور، حناچی شهردار تهران شد

نگاهی‌نو از فرهنگ ساخت به ساختار فرهنگی

«مطلع خدمت به شهروندان عزیز تهران را با سوره مردم ناس شروع می‌کنم که در آن کارکردن برای «خلق» و به‌خاطر « خدا» را متذکر می‌شود؛ قدردان محبت‌های مقام معظم رهبری، رئیس محترم جمهور و اعضای محترم شورای شهر تهران هستم.» این متن پیام پیروز حناچی بعد از تأیید حکم شهرداری تهران از سوی وزارت کشور بود.

همه احتمالات تداوم نزول دلار

اکنون که قیمت دلار در حال کاهش است پرسش این است که چه عواملی منجر به کاهش قیمت دلار شده و قیمت هر دلار آمریکا در ماه‌های آینده به چه رقمی خواهد رسید؟

ضرورت شکل‌گیری کانال ارتباطی بین دولت و کارگران

کشیده‌شدن اعتراض‌ها و خواسته‌ها نه فقط در مباحث سیاسی، بلکه در نظام اقتصادی و اجتماعی به واسطه نبودن احزاب و تشکل‌های قوی به یک مسئله جدی تبدیل شده ‌و این در حالی است که نظام حقوقی و قانونی ما از منظر فضای ایجاد تشکل‌های مدنی و نهادهای صنفی تقریبا کامل است و آنها را به رسمیت می‌شناسد.

سازمان میراث، وزارتخانه می‌شود

نمایندگان مجلس صبح دیروز ایرادات شورای نگهبان به طرح تبدیل «سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری» به وزارت «میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی» را برطرف کردند و بدین‌ترتیب پس از سال‌ها انتظار سازمان میراث‌فرهنگی به وزارتخانه تبدیل شد.

رنج کارگران و جای‌خالی تشکل‌های‌کارگری

در ماه‌های اخیر بارها شاهد اعتراضات کارگری در مناطق مختلف کشور از هفت تپه خوزستان گرفته تا هپکو اراک و... بوده‌ایم. اعتراض کارگران به دستمزدهای پایین، عدم‌دریافت چندین ماهه حقوق و زیرپا گذاشتن برخی حقوق قانونی‌شان در حالی در جریان است که با شرایط سخت اقتصادی وتغییراتی در نحوه اداره برخی کارگاه‌های بزرگ صنعتی و تعطیلی برخی از آنها روبه‌رو هستیم.

دلار روی ریل نزول

رویه نزولی قیمت دلار که از یک‌ماه پیش آغاز شده است، در مبادلات دیروز هم ادامه یافت و قیمت هر دلار آمریکا تا مرز 11هزارو 500تومان عقب‌نشینی کرد.
منوچهر والی‌زاده از سال‌ها زندگی در سینما، رادیو و تلویزیون می‌گوید

در 78سالگی هنوز عاشقم

زندگی هنری برخی گویندگان و صداپیشگان ایرانی مصداق شعر معروف فروغ فرخزاد است که می‌گوید تنها صداست که می‌ماند

کاری کنید دشمنان حتی جرأت تهدید ملت ایران را نداشته باشند

بازگشت صالحی به عرصه مذاکره

جاهلانی که زمین را برباد می‌دهند

افزایش 20درصدی حقوق کارمندان در سال آینده