61
چهار شنبه 17 مهر 1398
شماره 7780
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سدهای هرمزگان سیراب شد

آب
اقصی‌نقاط استان هرمزگان از اوایل هفته گذشته شاهد بارش باران و طوفان و تندباد بود که در روزهای پایانی هفته این بارش‌ها به اوج رسید و در برخی مناطق موجب طغیان رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی شدید معابر، شکسته شدن درختان و سقوط آن‌ها شد.
اخبار ویژه
فرمانده انتظامی بندرعباس از کاهش ۲۱ درصدی سرقت‌های مهم در شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: با هوشیاری و تلاش ماموران انتظامی شهرستان بندرعباس محموله ۴۴ میلیارد ریالی گوشی‌های قاچاق به مقصد نرسید.
شهرستان بندر لنگه یکی از بنادر مهم جنوب ایران واقع در هرمزگان است که یکی از کانون‌های ثقل تجارت دریایی در ساحل شمالی خلیج فارس قلمداد می‌شود. اتصال از 3 جهت به شبکه جاده‌ای کشور، موقعیت مناسب قرارگیری بندر به لحاظ جغرافیایی، نزدیکی به تنگه هرمز و آب‌های بین‌المللی باعث شده این شهر به‌عنوان بندری تجاری در عرصه بین‌المللی مطرح شود.
مدیرکل گمرک چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳۱ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از مرزهای پیشین سرباز و ریمدان چابهار به کشور پاکستان صادر شده است.
مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: ۵۳ پروژه در مناطق مختلف عشایری این استان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است.
رئیس اداره حمل‌و‌نقل کالای اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: نهاده‌های دامی وارداتی روزانه از بندر شهید بهشتی چابهار به سایر نقاط کشور توسط حدود ۳۰۰ دستگاه کامیون متعلق به این استان انجام می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: ۵۵ هکتار از اراضی این شهرستان برای کشت خیار گلخانه‌ای آماده‌سازی شده است.
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه 5 کلاسه خیری با اعتباری افزون بر 4 میلیارد ریال در روستای «منزل‌آب» زاهدان افتتاح شد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان بر نظارت دقیق بر پروژه‌های فعال مدرسه‌سازی سراسر استان تاکید کرد و از جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در مدارسی که دارای علمک گاز هستند، تا پایان مهرماه خبر داد.

خسارت‌ سیل در سیستان و بلوچستان اعتبار گرفت

عمران
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ میلیارد تومان بودجه به سیستان و بلوچستان برای جبران خسارت سیلاب اختصاص یافته است.

ساخت بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی کشور در بندرعباس

ساخت مجتمع آموزشی ۲۰ هکتاری که گفته می‌شود بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی کشور است، به تصویب شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه هرمزگان رسید.
تحصیل خارج از «گود»

تحصیل خارج از «گود»

نبود مدرسه در گود سبب شده خانواده‌ها برای فرستادن دانش‌آموزان به روستاهای دیگر مردد شوند و تعدادی از آنها ترک تحصیل کنند
با وجود اقدامات فراوانی که برای توسعه و پیشرفت روستاهای کشور انجام شده است، به دلیل فراوانی و صعب‌العبور بودن برخی روستاهای سیستان و بلوچستان، هنوز هم در برخی مناطق با کمبود امکانات روبه‌رو هستیم. روستاهایی که در آن‌ها مردمانی مهربان و سخت‌کوش به دور از هیاهوی شهرنشینی زندگی می‌کنند. یکی از این روستاهای صعب‌العبور و کوهستانی روستای «گود» از توابع بخش لادیز در میرجاوه است.
کرمان  بر سر دوراهی توسعه معادن و حفاظت از محیط زیست
کرمان  بر سر دوراهی توسعه معادن و حفاظت از محیط زیست
مدیرکل محیط زیست استان: بعضی از پهنه‌های معدنی ۴۰ کیلومتر مربع وسعت دارند که مناطق مسکونی و محدوده‌های حساس و حفاظت‌شده را در بر می‌گیرند
فعالان معدنی در استان کرمان که به بهشت معادن ایران معروف است، این روزها در سایه سنگین استعلامات دستگاه‌های مرتبط امکان توسعه و اکتشافات معدنی از آنان تا ‌اندازه‌ای گرفته شده و این در حالی است که در شرایط کنونی نگاه غالب تصمیم‌گیران کلان اقتصادی کشور بر پاشنه جایگزینی درآمدهای معدنی به جای نفت می‌چرخد.
لاک‌پشت‌ها به خانه برگشتند
لاک‌پشت‌ها به خانه برگشتند
2 لاک‌پشت کمیاب و در حال انقراض از نوع پوزه‌عقابی پس از تیمار در آب‌های ساحلی کیش رها شدند.

پیشگامی هرمزگان در ورزش همگانی

ورزش
امروزه و در سبک جدید زندگی، استرس و کم‌تحرکی بیداد می‌کند و با توجه به نقش مهم آن در بروز مشکلات سلامتی افراد، هیات ورزش‌های همگانی به اولویت اول برنامه‌ریزی در اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان تبدیل شده است.

بازگشایی تمامی راه‌های سیل‌زده در سیستان و بلوچستان

راه
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 4 مسیر بسته‌شده ناشی از سیلاب در جنوب این استان بازگشایی شد.

قبولی۸۰ دانش‌آموز هرمزگانی در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی

آموزش
تعداد ۸۰ دانش‌آموز هرمزگانی در آزمون کنکور سراسری ۹۸، در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی دانشگاه‌های دولتی کشور پذیرفته شدند.
PDF چهارشنبه 17 مهر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
مدیر جهاد کشاورزی نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار پسته از سطح ۵۰ هکتار از باغ‌های بارور دهستان سفیدابه از توابع این شهرستان برداشت شد.
2۱۰۰ کیلومتر راه روستایی با حمایت‌های دولت در 7 شهرستان جنوبی استان کرمان به بهره‌برداری رسید.
به گفته رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان، تاکنون ۸۱ هزار و ۶۰۰ کرمانی برای شرکت در همایش معنوی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.
رئیس مرکز بهداشت جیرفت از کشف 1۱۰۰ کیلوگرم ژله خوراکی تاریخ مصرف گذشته از یک واحد صنفی قنادی در این شهرستان خبر داد.
فرماندار شهرستان بستک گفت: این شهرستان به زودی به قطب تولید انرژی پاک در کشور تبدیل خواهد شد.
دبیر کارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس استخراج اطلاعات سامانه «کارا» از سال گذشته تاکنون ۸ هزار طرح با اعتبار ۳۹۸ میلیارد تومان توسط بانک‌ها و مؤسسات عامل به مرحله پرداخت تسهیلات رسیده‌اند.
«عیسی دادخدایی»، شهردار چاه‌دادخدای شهرستان قلعه‌گنج در جنوب استان کرمان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت.