61
دو شنبه 1 مهر 1398
شماره 7766
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

توزیع نهال خرمای پیارم بین کشاورزان قلعه‌گنجی

کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی قلعه‌گنج گفت: با هدف توسعه ارقام خرمای تجاری و صادراتی و مورد پسند بازار‌های جهانی نهال خرمای پیارم توزیع شد.
اخبار ویژه
فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 134 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق طی یک هفته گذشته خبر داد. به گزارش فارس، سردار «عزیزاله ملکی» از کشف ۱۳۴ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق طی یک هفته گذشته خبر داد و گفت: در یک هفته گذشته ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان با همکاری ماموران انتظامی و اجرای طرح‌های پاک‌سازی نقاط آلوده موفق شدند ۵۳ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: به زودی فیلمبرداری «لیپار» به عنوان نخستین فیلم سیستان و بلوچستان که توسط یک کارگردان بومی ساخته می‌شود، آغاز خواهد شد.
مدیر کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: مراسم ملی روز جهانی جهانگردی برای نخستین بار در تاریخ ایران خارج از پایتخت و در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
مدیر کل بیمه سلامت هرمزگان گفت: طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در تمام بیمارستان‌های هرمزگان از امروز اجرایی می‌شود.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۱۴۰ بسته نوشت‌افزار با شروع سال تحصیلی جدید بین فرزندان زندانیان زیر پوشش این انجمن توزیع شد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بحرانی آب شرب شهر کرمان گفت: با پیشنهاد من، وزیر نیرو با انتقال 30 میلیون متر مکعب آب از مسیر انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان موافقت کرد و به زودی قرارداد تامین آب برای شهر کرمان نهایی خواهد شد.

آغاز مدرسه

تعداد مدارس فرسوده، دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، تحصیل در کپر و کانکس کمبود معلم و تجهیزات آموزشی در استان‌های کمتر توسعه‌یافته، درس خواندن دانش‌آموزان را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است
گزارش
امروز هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی مدرسه در روز نخست مهر، هزاران دانش‌آموز در استان‌های جنوب شرق کشور به شوق آموختن روانه مدرسه می‌شوند. به گزارش همشهری اولین روز ماه مهر در کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در حالی آغاز شده است که در بسیاری از مناطق این استان‌ها، همچنان کم و کاستی‌های جالب توجهی در زیرساخت‌های آموزشی به چشم می‌خورد.
طوفان گرد و خاک در سیستان و بلوچستان

طوفان گرد و خاک در سیستان و بلوچستان

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و گرد و خاک در شمال استان از دیروز یکشنبه شدت گرفته و احتمال وقوع طوفان و گرد و خاک در برخی مناطق نیز وجود دارد.
استقبال گردشگران از «زیارت‌شاه» ریگان

استقبال گردشگران از «زیارت‌شاه» ریگان

داشتن آب و هوای خوب و گیاهان دارویی از ظرفیت‌های قابل توجه روستای زیارت‌شاه است
روستای تاریخی زیارت‌شاه ریگان از مناطق خوش آب و هوای استان کرمان به شمار می‌رود که عطر گیاهان دارویی آن به خصوص دمنوش آویشن و درمنه گردشگران را به وجد می‌آورد و خستگی از تن آنان به در می‌کند.
رژه اقتدار ایران در جنوب شرق کشور
رژه نیروهای مسلح هم‌زمان با ۳۱ شهریورماه، سالروز آغاز جنگ تحمیلی و حمله رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی، و شروع هفته دفاع مقدس با حضور نیروهای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، مرزبانی و بسیج در استان‌های جنوب شرق کشور برگزار شد.

صرفه‌جویی در آب ‌کشاورزی رفسنجان با نصب کنتور

منابع
به گفته فرماندار رفسنجان با نصب کنتور بر روی موتور چاه‌های کشاورزی این شهرستان تاکنون ۴۵ میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی شده که نظر به اقلیم خشک استان کرمان و قهر چندین ساله طبیعت این رقم باید با بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری افزایش یابد.
PDF دوشنبه 1 مهر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از این استان به افغانستان در 5 ماه نخست سال جاری به افزون بر ۱۹۲ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش، رشد ۸۶ درصدی داشته است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: 6/1 تن انواع مواد مخدر در درگیری مسلحانه تکاوران پلیس با قاچاقچیان مواد مخدر در شهرستان خاش کشف شد.
واژگونی خودرو در محور میناب-بندرعباس یک کشته و 4 زخمی به دنبال داشت.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان از جریمه 5۵۸۷ نفر به دلیل دودی بودن شیشه خودرو طی 5 ماه نخست سال جاری خبر داد.