• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80259
+
-

اجرای پرونده الکترونیک در بیمارستان‌های هرمزگان

مدیر کل بیمه سلامت هرمزگان گفت: طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در تمام بیمارستان‌های هرمزگان از امروز اجرایی می‌شود. 

به گزارش فارس «علی علیزاده» اظهار کرد: این طرح از نیمه شهریور در بیمارستان شهید محمدی آغاز شده بود و از مهر در 14 بیمارستان دولتی و دانشگاهی استان وارد فاز اجرا می‌شود. 

وی افزود: از مدتی قبل در شهرهای قشم، بندرلنگه و بندرعباس نیز برای پزشکان، آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها دوره‌های آموزشی نسخه‌نویسی الکترونیکی پاراکلینیک برگزار شد. 

علیزاده کاهش مصرف کاغذ، تشخیص بهتر بیماری، تشکیل بانک اطلاعاتی بیمار، دسترسی آسان‌تر و زودتر پزشک به اطلاعات بیمار، جلوگیری از تکرار خدمات درمانی و دارویی را از جمله مزایای اجرای طرح پرونده‌نویسی الکترونیکی بیماران خواند. 

مدیر کل بیمه سلامت هرمزگان گفت: نسخه‌نویسی الکترونیکی سرپایی در مطب‌ها هم شروع شده است. 

وی با بیان این‌که لازمه یک مدیریت مناسب داشتن منابع لازم است، افزود: مهم‌ترین منابع یک مدیر برای ارائه خدمات بهینه شامل نیروی انسانی، بودجه، تکنولوژی، زمان، مواد مصرفی و اطلاعات است که هر مدیری روزانه برای انجام وظیفه مدیریتی خود یعنی برنامه‌ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل نیاز به اطلاعات دارد تا بتواند تصمیمات اثربخش و درستی را اتخاذ کند. 

مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: تصمیم‌گیری یعنی انتخاب بین چند گزینه که برای اتخاذ تصمیم درست باید اطلاعات معتبر، به موقع، جامع و مرتبط در اختیار یک فرد قرار گیرد و پزشکان برای تشخیص و درمان صحیح بیماری، نیازمند اطلاعات دقیق و به موقع هستند. 

علیزاده گفت: زمانی پزشکان می‌توانند بیماری را سریع‌تر و دقیق‌تر تشخیص دهند و درمان مناسبی را داشته باشند که به تاریخچه بیماری و تمام اطلاعات مورد نیاز بیمار دسترسی داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: دسترسی به اطلاعات در پرونده و نسخه الکترونیکی باعث کاهش هزینه‌های بیمار، سازمان‌های بیمه‌گر و همچنین تصمیمات صحیح پزشکان می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید