• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80242
+
-

رژه اقتدار ایران در جنوب شرق کشور

رژه نیروهای مسلح هم‌زمان با ۳۱ شهریورماه، سالروز آغاز جنگ تحمیلی و حمله رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی، و شروع هفته دفاع مقدس با حضور نیروهای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، مرزبانی و بسیج در استان‌های جنوب شرق کشور برگزار شد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عامل امنیت و سرمایه‌ای در منطقه هستند.


رژه نیروهای مسلح در کرمان برگزار شد

 همزمان با ۳۱شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس آئین رژه نیروهای مسلح مستقر در کرمان هم  با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندهان نظامی و انتظامی‌کرمان برگزار شد.

در این آئین نیروهای مسلح مستقر در کرمان از مقابل جایگاه رژه رفته و یاد و خاطره رزمندگان دلیر ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند. رژه با شکوه نیروها مسلح کرمان با همراهی گروه های رزم نواز و با شکوه و اقتدار ویژه ای در بلوار ۲۲ بهمن کرمان برگزار شد.

در این آئین باشکوه، رژه موتوری و خودرویی نیروهای مسلح با همکاری یگان های برتر ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و بسیج نیز انجام شد.


 رژه نیروهای مسلح در هرمزگان

به گزارش ایرنا «علی لاریجانی» در در سومین رژه ملی نیروهای مسلح در کنار آبهای خلیج فارس و در بلوار ساحلی بیان کرد: کشورهای منطقه باید قدر این نیروهای مسلح را بدانند که مدافع امنیت منطقه هستند. وی ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها از نظر کیفیت و کمیت دارای بالندگی خوبی بوده‌اند که این موضوع، اقتدار برای نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران فراهم کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی هدف از سفر به هرمزگان را حضور در رژه نیروهای سلحشور مسلح و پیگیری وضعیت توسعه استان عنوان کرد.

لاریجانی سخنران اصلی سومین رژه ملی در بندرعباس بود که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس از ساعت ۸ صبح دیروز (۳۱ شهریور) در بلوار ساحلی این شهر، پشت ساختمان سابق استانداری هرمزگان برگزار شد. فرمانده کل ارتش، جانشین فرمانده کل سپاه، فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه، فرمانده نیروی هوایی ارتش، فرماندهانی از نیروی انتظامی، قرارگاه پدافند هوایی و هوافضای سپاه و جمعی از مسئولان عالی‌رتبه استانی از دیگر مهمانان این مراسم بودند. موقعیت و نقش راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز به بندرعباس جایگاه ویژه‌ای در عرصه ملی و بین‌المللی داده از این‌رو رژه ملی نیروهای مسلح 3 سال پی‌درپی در این منطقه برگزار می‌شود.


رژه نیروهای مسلح در زاهدان برگزار شد

فرمانده سپاه سلمان ساستان در آیین رژه نیروهای مسلح در زاهدان گفت: دوران دفاع مقدس برگ ‌زرین نظام و یکی از جلوه‌های عظیم تاریخ انقلاب اسلامی است. 

سردار «امان امان‌الله ‌گشتاسبی» ادامه داد: زمانی که انقلاب اسلامی ایران در حال شکل گرفتن بود، دشمن سعی کرد با حمله به کشور باعث نابودی انقلاب شود که با هوشیاری امام‌خمینی (ره) و مردم توطئه آنان خنثی و انقلاب اسلامی روز روز‌به ‌روز درخشان‌تر شد.  وی بیان کرد: امروز ۴۰ سال از عمر پر برکت انقلاب می‌گذرد و آنچه مثل نور در جهان و منطقه می‌درخشد جمهوری اسلامی ایران است. 

فرمانده سپاه سلمان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز به الگویی مهم و موثر مؤثر در عالم اسلام و همه‌ی آزادی آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده است. 

وی افزود: دفاع مقدس حرکت بزرگ مردمی بود که زمینه ایجاد جریانی کارآمد در برقراری حکومت مردم مردم‌سالار دینی شد. 

سردار گشتاسبی بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی نیروهای مردمی، بسیجیان و نیروهای مسلح ما با اشتیاق و داوطلبانه به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید