• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80240
+
-

استقبال گردشگران از «زیارت‌شاه» ریگان

داشتن آب و هوای خوب و گیاهان دارویی از ظرفیت‌های قابل توجه روستای زیارت‌شاه است

گردشگری
استقبال گردشگران از «زیارت‌شاه» ریگان

روستای تاریخی زیارت‌شاه ریگان از مناطق خوش آب و هوای استان کرمان به شمار می‌رود که عطر گیاهان دارویی آن به خصوص دمنوش آویشن و درمنه گردشگران را به وجد می‌آورد و خستگی از تن آنان به در می‌کند. 

به گزارش ایرنا، این روستا که به عنوان منطقه هدف گردشگری در شرقی‌ترین نقطه استان کرمان تعریف شده با زیرساخت‌های فراهم‌شده در منطقه سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.  بخشدار گنبکی ریگان گفت: روستای زیارت‌شاه یکی از روستاهای هدف گردشگری شرق استان و دارای طبیعت بکر و منحصر به فردی است که طبیعت چشم‌نواز آن همواره مورد توجه گردشگران بی‌شماری از گوشه‌گوشه کشورمان و نیز از کشورهای خارجی بوده است. 

«علیرضا جاویدان» افزود: این روستا که در ۷۰ کیلومتری از مرکز استان قرار دارد، به دلیل شرایط آب و هوایی و داشتن گیاهان دارویی از جمله مورد، آویشن و درمنه به روستایی عطرانگیز تبدیل شده است. 


گورستان ۴۰۰ ساله زیارت‌شاه 

روستای زیارت‌شاه علاوه بر بهره‌مندی از آب و هوای مطبوع به لحاظ تاریخی هم جایگاه خاصی دارد. به طوری که وجود گورستان ۴۰۰ ساله این روستا که همواره مورد توجه گردشگران بوده نشان از قدمت بالای این منطقه در تاریخ کشورمان دارد. 

بخشدار گنبکی گفت: در این روستا گورستانی با قدمت ۴۰۰ ساله وجود دارد که جذابیت‌های سنگ قبور مورد توجه گردشگران خارجی قرار می‌گیرد. 

جاویدان گفت: برای رفاه حال گردشگران و مسافران یک بوستان در این روستا احداث شده است و مجتمع فرهنگی‌تفریحی نیز با پیشرفت خوبی در حال اتمام است. 

وی یادآور شد: در آینده نزدیک با احداث جاده ریگان به جاسک و گذر آن از این روستا شاهد قطب گردشگری در این منطقه خواهیم بود. 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ریگان گفت: برای رفاه حال گردشگران ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های منتهی به کوه‌شاه تسطیح و زیرسازی شده‌اند. 

«محمد اقبالی‌زاده» از تسطیح گذارشاه این روستا خبر داد تا مسافران به راحتی وارد این روستای گردشگری شوند. 

عضو شورای روستای زیارت‌شاه گفت: در این روستا علاوه بر گیاهان دارویی شامل آویشن و درمنه به دلیل شرایط آب و هوایی انواع میوه‌های سردسیری شامل بادام، انجیر، گردو و هلو وجود دارد. 

 «علی موسی‌زاده» به چشمه‌سارها و رودخانه‌های جاری در این روستا اشاره و اظهار کرد: این روستا طبیعتی منحصر به فرد دارد. 

یکی از اهالی این روستا نیز گفت: ما در تمامی فصول سال در این روستا گردشگر و مسافر داریم که به دلیل تنوع آب و هوایی از این روستا دیدن می‌کنند. 

«محمد خادمی» افزود: یکی از مشکلاتی که در این روستا وجود دارد مشکل راه ارتباطی است که گردشگران را برای ورود به این روستا با دشورای‌هایی مواجه می‌کند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید