61
چهار شنبه 6 شهریور 1398
شماره 7746
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اشتغال‌زایی هزار نفری در حوزه دام‌پروری

اشتغال‌
رئیس هیات مدیره‌ بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امامره گفت: فرآیند ایجاد یک‌ هزار طرح اشتغال‌زایی مبتنی بر الگوی مردم‌‌محور و برنامه‌های محرومیت‌زدایی این ستاد مطابق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در 5 شهرستان و ۲۰۰ روستای استان آغاز شد.
اخبار ویژه
مدیر بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: برداشت محصول خرما از 6500 هکتار نخلستان ایرانشهر آغاز شد.
هرمزگان با توجه به خشکسالی‌های اخیر دچار فقر پوشش گیاهی و افزایش دشت‌های بحرانی از ۳۸ مورد به ۴۱ مورد شده که این امر اجرای طرح‌های آبخیزداری را ضروری کرده است.
با تلاش ماموران انتظامی و دریابانی هرمزگان 2 محموله بزرگ برنج و سوخت قاچاق در شهرستان‌های بندرعباس و میناب کشف و ضبط شد.
فرمانده دریابانی استان از کشف ۱۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک فروند شناور در آب‌های حوزه استحفاظی شهرستان میناب خبر داد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری به میزان 15 میلیون دلار طی هفته گذشته خبر داد.
هم‌زمان با هفته دولت ۲۴۱ پروژه هفته دولت در حوزه جهاد کشاورزی استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از جمله آنها کلنگ‌زنی کشتارگاه صنعتی در هیرمند است.
شهرستان رودان در 110کیلومتری مرکز هرمزگان با 3724 کیلومتر مربع وسعت و 124هزار و 522 نفر جمعیت به بهشت جنوب مشهور است؛ شهرستانی که قرار گرفتن در ناحیه گرم و خشک بیش از 42هزار هکتار اراضی زراعی و باغی را در خود جای داده است.

آ‎غاز ساخت 7هزار واحد مسکونی در هرمزگان

مسکن
همزمان با چهارمین روز هفته دولت عملیات ساخت بیش از ۷هزار واحد مسکونی با پیام ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری در مناطق مختلف هرمزگان آغاز شد.
قیمت مرغ از دست ستاد تنظیم بازار خارج شد

قیمت مرغ از دست ستاد تنظیم بازار خارج شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی کرمان: تا روز شنبه ۹ شهریورماه مرغداران باید روزانه ۱۰۰ تومان قیمت مرغ را پایین بیاورند
به گفته اعضای ستاد تنظیم بازار کرمان بر اساس مصوبات این ستاد قرار بوده صاحبان مرغداری‌ها به صورت پله‌ای قیمت گوشت مرغ را در این استان کاهش دهند، ولی شواهد امر حکایت از این دارد که نه‌تنها این مصوبه اجرایی نشده، بلکه شاهد افزایش پله‌ای قیمت مرغ نیز نسبت به قبل بوده‌ایم.
زندگی منهای آب

زندگی منهای آب

از ۲۶۰ روستای پایین‌دست سد پیشین فقط ۱۰ درصد دارای آب شرب و مصرفی لوله‌کشی هستند و ۹۰ درصد باقی‌مانده ناچارند آب مصرفی خود را از رودخانه تامین کنند
آب شرب روستاهای پایین‌دست سد پیشین در استان سیستان و بلوچستان به شیوه سقایی تامین می‌شود و آب مصرفی از رودخانه باهوکلات. در رودخانه گاندوها زندگی می‌کنند و این‌سو زنان و دختران رخت و لباس می‌شویند.
واردات قطعات خودرو از بندر چابهار
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مواد اولیه و قطعات خودرو که تامین آن بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است در آینده از طریق بندر چابهار وارد خواهد شد.
بهره‌برداری از ۳۷ طرح عمرانی در هرمزگان
بهره‌برداری از ۳۷ طرح عمرانی در هرمزگان
هم‌زمان با سومین روز از گرامیداشت هفته دولت ۳۷ طرح عمرانی و خدماتی با هزینه ۸۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در استان به بهره‌برداری رسید.

سم‌پاشی کانون‌های پرخطر مالاریا در سیستان و بلوچستان

بهداشت
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی زاهدان گفت: سم‌پاشی بیش از ۲۵۰ کانون پرخطر مالاریا در شهرستان‌های سراوان و سیب‌وسوران به مدت یک ماه آغاز شد.

تسهیلات ارزان‌قیمت برای تشکل‌های کشاورزی استان

کشاورزی
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای تامین نهاده‌های تولیدی کشاورزی استان با نرخ ۴ تا ۵ درصد به تشکل‌های فعال پرداخت شده است.

پرونده‌های کارگری هرمزگان خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

جامعه
برای حمایت از جامعه کارگری و تلاش برای کاهش زمان دادرسی، پرونده‌های حوادث کارگری در هرمزگان خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.
PDF چهارشنبه 6 شهریور 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
مدیرعامل شرکت ملی گاز استان کرمان از برخورداری ۹۳ درصدی جمعیت شهری این استان از نعمت گاز خبر داد.
یک فروشگاه مواد غذایی در شهرستان فاریاب کرمان به دلیل فروش قرص‌های متادون پلمب شد.
5 طرح عمرانی و خدماتی با ارزش افزون بر یک میلیارد تومان هم‌زمان با هفته دولت در روستاهای گلاب، پاقلعه، کهنوج و مرج شهرستان شهربابک به بهره‌برداری رسید.
در پی ایجاد اخلال در روند کار معدن مس گمرکان عنبرآباد در جنوب کرمان دادستان این شهرستان با صدور دستوری، تامین امنیت معدن را به قرارگاه قدس سپاه پاسداران واگذار کرد.
به گفته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان، ناپدری کودک خردسال در این شهرستان که اقدام به آزار و اذیت این کودک کرده بود، بازداشت شد.