61
سه شنبه 15 مرداد 1398
شماره 7729
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بهبود و اصلاح امور با نقد سازنده رسانه‌ها

ارتباطات
استاندار کرمان با اشاره به این‌که مرز میان نقد و تمسخر را باید تشخیص داد از نقد صادقانه و سازنده رسانه‌ها استقبال کرد و گفت: نقد اصولی توام با مطالبه‌گری به بهبود و افزایش کیفیت کارها کمک خواهد کرد.
اخبار ویژه
طرح شبکه شهرهای خلاق در حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان بشاگرد بر اساس خواست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان راه‌اندازی می‌شود.
رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:  بررسی شاخص خشکسالی بارش، تبخیر و تعرق استاندارد شده موسوم به SPEI نشان می‌دهد سیستان و بلوچستان در ۱۰ سال اخیر بیشترین مساحت تحت تأثیر خشکسالی در کشور را داشته است.
بر اساس اجرای ماده ۹ قانون نظام جامع دام‌پروری کشور، مصوب هفتم مرداد امسال، بیمه انواع دام، آبزیان و زنبورعسل در استان کرمان اجباری می‌شود.
مرز رسمی ریمدان از توابع بخش دشتیاری چابهار، واقع در ۱۲۰ کیلومتری نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان، یکی از بهترین نقاط سیستان و بلوچستان برای واردات دام، میوه و ورود زائران پاکستانی و عزیمت به اماکن مذهبی ایران اسلامی است و همچنین می‌تواند با این شرایط برای مرزنشینان اشتغال‌زایی ایجاد کند. اما با وجود چنین ظرفیتی از داشتن زیرساخت‌های اساسی محروم است.
فرماندار پارسیان از آغاز پروژه راه دسترسی به ساحل بندر دستیر و احداث اسکله صیادی این شهرستان طی روزهای آتی خبر داد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از لزوم توجه بیشتری به حوزه فرش دستباف در استان سخن گفت.
شهردار کرمان از به روز‌رسانی کارخانه بازیافت شهرداری کرمان خبر داد.
مدت‌هاست مردم استان با صف‌های طولانی در جایگاه‌های بنزین مواجه هستند و با وجود اقدامات متعدد مسئولان هنوز هم این معضل رفع نشده است؛ برای نمونه اگر از یکی از کوچه‌های منتهی به خیابان دانشگاه شهر زاهدان بروید، به نیمه‌های کوچه که برسید توقف خودروهای مختلف را برای دریافت بنزین خواهید دید.

آماده‌باش برای مقابله با آتش‌سوزی مراتع در ریگان

فرماندار ریگان در کرمان  از آماده‌باش آتش‌نشانی، شهرداری و دهیاری‌های این شهرستان برای اطفای آتش‌سوزی احتمالی در مراتع خبر داد
حادثه
فرماندار ریگان گفت: ۲۰۰ هزار هکتار از مراتع این شهرستان به دلیل گرمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی در معرض خطر آتش‌سوزی قرار دارد.

طرح‌های اجتماعی هرمزگان اعتبار می‌‌گیرد

استاندار هرمزگان گفت: وزارت کشور اعتبارات خوبی را برای برنامه‌های حوزه اجتماعی در نظر گرفته که این بودجه‌ها با ارائه طرح تخصیص پیدا می‌کنند.

اختصاص یک درصد مالیات ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در زاهدان گفت: یک درصد از مالیات‌های ارزش افزوده به توسعه شهرک‌های صنعتی اختصاص می‌یابد.
تکرار تراژدی در نخلستان‌ها
تکرار تراژدی در نخلستان‌ها
سال گذشته با خشکیدگی خوشه‌های خرما 150 میلیارد تومان خسارت به نخل‌داران وارد شد و این روند همچنان ادامه دارد
خشکیدگی خوشه‌های خرما در شرق استان کرمان در یک دهه گذشته در حالی میلیاردها تومان خسارت بر جای می‌گذارد که تاکنون راه‌حل مناسبی برای رفع این مشکل پیدا نشده است.
ارزآوری ۱۹ میلیون دلاری صادرات از جاسک به عمان
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون صادرات کالای غیرنفتی از بندر جاسک به عمان ۱۹ میلیون دلار ارزآوری داشته است.
فراموشی خانه «قبله عالم»
فراموشی خانه «قبله عالم»
خانه «غلامعلی قبله‌عالم» در اوایل دوره قاجار در کرمان ساخته شد. این خانه با 2 حیاط و تزئینات و روش‌های خاص معماری ساخته شد، اما حالا که به دست چهارمین مالک رسیده، بعد از کمی مرمت، به حال خود رها شده است.
افزایش ظرفیت نیروگاه گهران سیرجان
به گفته مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان، بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران با ظرفیت نامی ۱۶۰ مگاوات وارد مدار شبکه انتقال نیروی برق کشور شد و با راه‌اندازی این فاز از پروژه، ظرفیت نامی این نیروگاه به ۵۰۰ مگاوات رسیده است.

شترهای سرگردان در جاده‌های پرخطر

گزارش
برخورد شتر با خودروهای عبوری در جاده‌های جنوب ‌شرقی کشور به حوادث عادی جاده‌ای در این مناطق تبدیل شده است.

لزوم احداث پایانه صادراتی شیلات در میناب

شیلات
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان بر لزوم پیگیری احداث پایانه صادراتی محصولات شیلاتی در شهرستان میناب تاکید کرد.

افزایش طول شبکه فیبر نوری در کرمان

فناوری
به گفته مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان طول شبکه فیبر نوری زیرساخت در این استان از 3۲۰۰ کیلومتر در ابتدای فعالیت دولت یازدهم به 4۷۵۰ کیلومتر افزایش یافته و در این زمینه شاهد رشد 48/1 برابری هستیم.
PDF سه‌شنبه 15 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: فیلم‌های سی‌ودومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در شهرهای زاهدان، زابل و چابهار نمایش داده می‌شود.
رئیس سازمان انتقال خون ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۵۰ درصد خون مصرفی این شهرستان از سیار مناطق کشور وارد می‌شود.
رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی سراوان باند سرقت‌های مسلحانه خودرو در این شهرستان متلاشی شد.
به گفته معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، 2۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های فاضلاب استان کرمان در دستور کار قرار گرفته که به زودی اجرایی می‌شود.
تعداد مجموعه‌های پرورش بز مورسیا در قلعه‌گنج شهر نمونه اقتصاد مقاومتی تا پایان سال جاری از 23 واحد به ۵۰ واحد افزایش پیدا می‌کند.