• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70683
+
-

افزایش طول شبکه فیبر نوری در کرمان

به گفته مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان طول شبکه فیبر نوری زیرساخت در این استان از 3۲۰۰ کیلومتر در ابتدای فعالیت دولت یازدهم به 4۷۵۰ کیلومتر افزایش یافته و در این زمینه شاهد رشد 48/1 برابری هستیم. 

به گزارش ایرنا «مسعود الهامی» به وضعیت شاخص‌های حوزه ICT در استان کرمان اشاره کرد و با بیان این‌که ظرفیت شبکه انتقال در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۰ برابر رشد داشته است، ادامه داد: در طول فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم ظرفیت پهنای باند ورودی استان کرمان نیز ۳۶ برابر رشد داشته است. 

وی گفت: میزان پهنای باند بهره‌برداری‌شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۱۸۳ برابر نسبت به قبل از آن رشد داشته است. 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به این‌که تعداد روستاهای دارای ارتباط از 3۴۸۷ روستا در ابتدای دولت یازدهم به 4۹۹۸ روستا رسیده است، گفت: این میزان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم 43/1 برابر معادل 1۵۱۱ روستا رشد داشته است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر 03/92 درصد از جاده‌های اصلی و فرعی استان کرمان تحت پوشش همراه اول هستند که این میزان در ابتدای فعالیت دولت یازدهم 67/76 درصد بوده است. 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان به افزایش ۳۵ برابری سایت‌های ارائه‌دهنده اشاره و بیان کرد: تعداد این سایت‌ها از ۵۱ سایت در ابتدای فعالیت دولت یازدهم به 1۸۳۱ سایت رسیده است. 

الهامی به شهرهای تحت پوشش شبکه نسل چهارم اشاره کرد و گفت: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم هیچ‌یک از شهرهای استان از شبکه نسل چهارم بهره‌‌مند نبودند که با تحقق رشد ۱۰۰ درصدی در این حوزه در حال حاضر ۷۱ شهر از خدمات همراه اول و ۶۴ شهر از خدمات ایرانسل بهره‌‌مند هستند. 

وی تعداد کل مشترکان پهن‌باند ثابت و سیار استان کرمان را ۲ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۶۸۵ مشترک برشمرد.  مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ مشترکین پهن‌باند ثابت و سیار استان کرمان بیش از ۴۳ درصد نسبت به ابتدای دولت یازدهم رشد داشته است. 

وی تاکید کرد: تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند (ثابت و سیار) استان کرمان نسبت به ابتدای دولت یازدهم رشد ۸ برابری و نسبت به دولت دوازدهم رشد 2 برابری داشته است. 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، سیگنال‌رسانی زمینی به ۲۳ ایستگاه صدا و سیما در سطح استان را در زمینه اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی به خدمات ماهواره‌ای بین‌المللی و خارجی و رفع نواقص پوشش شبکه‌های ارتباطی در برخی محورهای مواصلاتی استان از جمله اقدامات و عملکرد در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی برشمرد و گفت: ۳ هزار پورت FTTH به مشترکان خانگی و تجاری شرکت مخابرات واگذار شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید