• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70689
+
-

افزایش ظرفیت نیروگاه گهران سیرجان

به گفته مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان، بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران با ظرفیت نامی ۱۶۰ مگاوات وارد مدار شبکه انتقال نیروی برق کشور شد و با راه‌اندازی این فاز از پروژه، ظرفیت نامی این نیروگاه به ۵۰۰ مگاوات رسیده است. 

به گزارش ایرنا «جمشید ملارحمن» در جریان بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی گهران افزود: این پروژه توسط شرکت گهر انرژی سیرجان با سرمایه‌گذاری افزون بر ۱۳۵ میلیون یورو احداث شده است. 

وی گفت: راه‌اندازی این بخش از نیروگاه به علت نداشتن نیاز به سوخت و استفاده از خروجی اگزوزهای واحدهای گازی برای تولید برق و افزایش راندمان نیروگاه بسیار حائز اهمیت بوده است که این مهم با تلاش و پیگیری مداوم و همه‌جانبه شرکت گهر انرژی سیرجان و پشتیبانی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به سر منزل مقصود رسیده است. 

 ملارحمن افزود: سرمایه‌گذاری کل طرح افزون بر ۲۸۰ میلیون یورو است و احداث این نیروگاه در منطقه استراتژیک معدنی و صنعتی گل‌گهر بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا می‌تواند در توسعه و شکوفایی صنعت منطقه به خصوص شکل‌گیری قطب فولاد‌سازی کشور در منطقه گل‌گهر بسیار راهگشا باشد. 

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان ادامه داد: فاز دوم این نیروگاه که بلوک دوم و سوم سیکل ترکیبی آن را شامل می‌شود در حال عبور از مراحل مطالعاتی است که امید است تا پایان سال جاری، اجرایی شود. 

وی گفت: این نیروگاه در حال حاضر انرژی تولیدی خود را تحویل شبکه سراسری انتقال نیروی برق کشور می‌دهد و از این حیث نیز سهم بسزایی در افزایش تولید نیروی برق در سطح ملی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید