61
شنبه 12 مرداد 1398
شماره 7726
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جایگاه ازدواج در فرهنگ اسلام

یادداشت
سالروز پیوند آسمانی امام علیع و حضرت زهراس به عنوان روز ازدواج فرصتی است که اهمیت مسأله ازدواج و تشکیل خانواده را می‌توان در فرهنگ اسلام بررسی کرد.
اخبار ویژه
نخستین خانه فرهنگ زنان بلوچ روز پنجشنبه گذشته در مراسمی با حضور فرماندار و شماری از مسئولان شهرستان ایرانشهر در محله چاه‌جمال این شهرستان افتتاح شد.
از ابتدای امسال تاکنون بیش از 3 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش منجر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد رشد داشته است.
ایران یکی از کشورهایی است که به علت تنوع قومیتی لباس‌های خاص زیادی در آن وجود دارد که هر کدام معرف محل و فرهنگ قوم خاصی است.
بر اساس آمارهای اعلام‌شده از سوی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی هرمزگان ۱۵ محله آسیب‌پذیر در این استان وجود دارد که نیازمند ورود سریع دستگاه‌های متولی است.
طرح انتقال آب از سد صفارود به کرمان این روزها به‌ویژه در جنوب استان کرمان بسیار مورد بحث است، از یک سو برخی فعالان محیط زیستی و مردم این منطقه مخالف این طرح هستند و از سوی دیگر مسئولان استانی تنها راه نجات تشنگی کرمان را همین راه می‎دانند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: یک تن و ۲۴۵ کیلوگرم مواد افیونی در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان در شهرستان سراوان کشف شد.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران طی سفر یک‌روزه خود به کرمان با همراهی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی ضمن حضور در سکونتگاه‌های غیررسمی سیرجان از محلات هدف طرح‌های بازآفرینی این شهرستان مانند آباده، سعیدآباد، ده یادگار، مکی‌آباد و فیروزآباد بازدید کرد.

تکمیل خط ریلی چابهار - زاهدان تا 1400

حمل و نقل
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور گفت: خط ریلی چابهار به زاهدان از اولویت‌های دولت است و تا پایان سال آینده یا اوایل سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود.
حل مشکل آب درمناطق تنش‌دار قشم

حل مشکل آب درمناطق تنش‌دار قشم

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: پیرو نشست‌های برگزارشده در تهران پیرامون وضعیت کنونی آب شرب استان هرمزگان، مصوباتی در برداشته که با حمایت استاندار، در کمترین زمان ممکن مشکل آب در مناطق تنش‌دار قشم رفع می‌شود.

مرغ زنده در چابهار کمیاب شد

مرغ زنده در مناطق شهری و روستاهای چابهار کمیاب شد، به طوری که با وجود افزایش قیمت آن به هر کیلوگرم ۱۶ هزار تومان، ولی در بسیاری از اماکن فروش و توزیع، مرغی برای عرضه به مردم وجود ندارند.
توسعه  صنعت میگو  در مکران
توسعه  صنعت میگو  در مکران
پرورش‌دهنده میگو: در سایت گواتر حدود هزار تا 1500 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در مزارع و صنایع تبدیلی اشتغال دارند
سازمان شیلات برآورد کرده از سطح زیرکشت اراضی پرروشی گواتر در سواحل مکران حدود ۲ هزار تن میگو برداشت شود؛ عددی ناچیز در مقابل ۶۰ هزار تن پرورش و برداشتی که می‌شود از آن کرد.
تخصیص اعتبار ارزش افزوده به ورزش هرمزگان
امسال ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده به حوزه ورزش هرمزگان در بخش‌های ورزش مدارس، همگانی، حرفه‌ای و خانه‌های جوان تخصیص یافته است.
بافت تاریخی کرمان رونق می‌گیرد
بافت تاریخی کرمان رونق می‌گیرد
رئیس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان، از ارائه‌ بسته تشویقی شهرداری کرمان برای رونق بافت تاریخی این شهر خبر داد.
تکذیب شایعه توزیع نشدن بنزین سوپر و یورو 4  در هرمزگان
روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان، هرگونه شایعه در فضای مجازی مبنی بر توزیع نامناسب فرآورده‌های بنزین سوپر و یورو ۴ در پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس را تکذیب کرد.

اعزام محیط‌بانان به منطقه حفاظت‌شده گاندو

زیست‌بوم
مدیر کل حفاظت محیط ‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: گروهی از محیط‌بانان سراسر استان به منظور گشت و کنترل‌های شبانه‌روزی به منطقه حفاظت‌شده گاندو اعزام شدند.

پایگاه انتقال خون خاش پزشک ندارد

سلامت
با وجود ۱۷۵ بیمار تالاسمی و ۲۵۵ بیمار هموفیلی و نیاز شدید آنان به خون به دلیل نبود پزشک در پایگاه انتقال خون خاش خون‌گیری فقط در روزهای سه‌شنبه انجام می‌شود؛ به همین دلیل سنت اهدای خون در این شهرستان رو به فراموشی است.

عامل شهادت مأموران دریابانی میناب قصاص می‌شود

پلیس
حکم قصاص عامل شهادت ماموران دریابانی میناب از سوی دادگاه کیفری یک استان هرمزگان صادر شد.
PDF شنبه 12 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
با راه‌اندازی خط سوم تجاری در بندرجاسک نخستین محموله یخچالی حامل میوه و تره‌بار و صیفی با یک فروند شناور فلزی به عمان صادر شد.
کتاب «تمدن‌های نخستین کرمان» به قلم محمودرضا ماهری، مدرس دانشگاه شهید باهنر کرمان، بخشی وسیع از تاریخ این خطه را طی هزاران سال بر اساس شواهد باستان‌شناختی، به تصویر کشیده است.
به گفته مدیر کل استاندارد استان کرمان ۹۱ مورد تجهیزات و وسایل بازی غیراستاندارد توسط این اداره کل شناسایی و از پارک‌های استان جمع‌آوری شده است.
مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: در حال حاضر استان کرمان با 10 فرودگاه داخلی و خارجی ارتباط هوایی دارد و تلاش می‌شود تعداد پروازهای داخلی و خارجی استان کرمان افزایش یابد.
جسد مارسا، دختربچه 3 ساله اهل دهستان میجان جیرفت که در سیلاب رودخانه فصلی این منطقه غرق شده بود، پیدا شد.