• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69891
+
-

مرغ زنده در چابهار کمیاب شد

مرغ زنده در مناطق شهری و روستاهای چابهار کمیاب شد، به طوری که با وجود افزایش قیمت آن به هر کیلوگرم ۱۶ هزار تومان، ولی در بسیاری از اماکن فروش و توزیع، مرغی برای عرضه به مردم وجود ندارند. 

به گزارش ایرنا، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: هم‌اینک 7 واحد مرغداری با ظرفیت هر دوره ۱۹۰ هزار قطعه در شهرستان چابهار وجود دارد که پاسخ‌گوی نیاز فعلی مردم نیست. 

 «رحمدل بامری» با بیان این‌که فقط ۳۰ درصد نیاز شهرستان توسط مرغداری‌های موجود تأمین می‌شود، افزود: نیاز بازار ایجاب می‌کند که مجوز ساخت و راه‌اندازی ۲۵ واحد مرغداری جدید نیز صادر شود. 

وی در عین حال از سرمایه‌گذاران نیز درخواست کرد با ورود و سرمایه‌گذاری در حوزه تولید گوشت سفید، ضمن تأمین نیاز مردم به سود لازم نیز دست یابند. 

فرماندار چابهار با انتقاد از آنچه آن را گرانی مرغ و نایاب شدن آن در سطح شهرستان چابهار ذکر کرد، افزود: باید مسئولان دست اندرکار تمهیدات لازم را بیندیشند و نیاز مردم را در این زمینه تامین کنند. 

وی تصریح کرد: با توجه به جایگاه و موقعیت گردشگری و اقتصادی چابهار، این شهرستان باید صادر‌کننده مرغ به سایر نقاط شهری و روستایی سیستان و بلوچستان باشد نه این‌که خود محتاج دیگر شهرهای کوچک استان یا استان‌های همجوار باشد و فکری برای حل مشکلات مردم در این زمینه نشود. 


۷۰ درصد ظرفیت تولید گوشت سفید خالی است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار نیز گفت: فروش مرغ زنده بر اساس ضوابط اداره‌های ناظر بر دام و طیور ممنوع است؛ اما به دلیل ذائقه و تقاضای مردم برای عرضه مرغ زنده، اداره‌های یادشده همکاری‌های لازم برای فروش در سطح شهر و بخش‌ها را انجام می‌دهند تا مردم بتوانند بر اساس سلیقه خود خرید کنند. 

«هادی اکبر» افزود: تولیدکنندگان مرغ زنده در شهرستان چابهار که زیر نظر جهاد کشاورزی فعالیت می‌کنند امکان تأمین حدود ۳۰ درصد نیاز این شهرستان را دارند و ۷۰ درصد ظرفیت نیاز باید از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار وارد شود. 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت: در چند روز گذشته استان‌های هرمزگان و کرمان خروج مرغ زنده از استانشان را ممنوع کرده‌اند که این موضوع تاثیر مستقیم بر بازار چابهار گذاشته است و از طرفی اتحادیه مرغداران استان از ورود مرغ زنده از استان خراسان جنوبی به داخل استان جلوگیری می‌کند که عملاً هیچ مرغ زنده‌ای هم‌اکنون از استان‌های دیگر وارد شهرستان نمی‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید