• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69915
+
-

نخستین محموله یخچالی با شناور فلزی به عمان صادر شد

با راه‌اندازی خط سوم تجاری در بندرجاسک نخستین محموله یخچالی حامل میوه و تره‌بار و صیفی با یک فروند شناور فلزی به عمان صادر شد. 

به گزارش ایسنا، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: خط سوم تجاری در بندر جاسک با هدف توسعه صادرات کانتینری به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به صورت آزمایشی آغاز شد. 

«الله‌مراد عفیفی‌پور» افزود: در قالب این خط، کامیون‌های یخچالی حامل محموله‌های کشاورزی، صیفی و تره‌بار با استفاده از رمپ شناور و زیرساخت‌های احداث‌شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی روی یک فروند شناور لندینگ‌کرافت بارگیری و عازم کشور عمان شد. 

وی گفت: پس از ارزیابی و بازخورد از اجرای این خط آزمایشی دریایی، در آینده‌ای نزدیک شرایطی فراهم می‌کنیم تا با حجم بیشتر و سرعت شتابنده‌تر این فعالیت تداوم یابد. 

این مسئول افزود: بندر جاسک با داشتن ظرفیت‌های دریایی مناسب نقش محوری در حوزه صادرات و دسترسی به بازارهای هدف در کشورهای منطقه دارد. 

عفیفی‌پور گفت: در 4 ماه نخست امسال بندر جاسک در حوزه صادرات، رشد جالب توجهی داشت و این امر باعث شد با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم در این بندر و دیگر بنادر کوچک سواحل مکران روند توسعه تجارت منطقه‌ای را به شکل شتابنده‌تری دنبال کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید