• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69897
+
-

پایگاه انتقال خون خاش پزشک ندارد

با وجود ۱۷۵ بیمار تالاسمی و ۲۵۵ بیمار هموفیلی و نیاز شدید آنان به خون به دلیل نبود پزشک در پایگاه انتقال خون خاش خون‌گیری فقط در روزهای سه‌شنبه انجام می‌شود؛ به همین دلیل سنت اهدای خون در این شهرستان رو به فراموشی است. 

به گزارش ایرنا، انجام عمل خون‌گیری به صورت مستمر و دائمی در پایگاه انتقال خون شهرستان خاش از دغدغه‌های مهم بسیاری از مردم این شهرستان به ویژه بیماران نیازمند است. 

تعدادی از شهروندان خاش خواهان رسیدگی به این مشکل و تامین نیازهای خونی بیماران نیازمند شدند. 

 «محمد سلطانی»، از شهروندان خاش، گفت: مردم این شهرستان هم‌اینک به دلیل ثابت نبودن فعالیت پایگاه انتقال خون برای اهدای خون به شهرهای همجوار و مرکز استان مراجعه می‌کنند. 
وی افزود: نبود پایگاه ثابت انتقال خون برای خون‌گیری مشکلات زیادی را برای افراد نیازمند به خون در شهرستان خاش ایجاد کرده است. 

«کریم بخش‌کردی»، از شهروندن دیگر خاش، بیان کرد: بنا بر اعلام مسئولان سازمان انتقال خون استان با حضور یکی از پزشکان این سازمان در روزهای سه‌شنبه عمل خون‌گیری از مردم خاش انجام می‌شود اما بسیاری از شهروندان از این برنامه اطلاع کافی ندارند. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان خاش گفت: با وجود ۱۷۵ بیمار تالاسمی و ۲۵۵ بیمار هموفیلی در این شهرستان ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ثابت انتقال خون با استقرار کادر مجرب خون‌گیری از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر برای تأمین نیازهای خونی بیماران خاص است. 

دکتر «رضا کرد» افزود: هم‌اینک به دلیل نبود پزشک ثابت در پایگاه انتقال خون خاش روزانه عمل خون‌گیری انجام نمی‌شود و تعیین روز سه‌‌‌شنبه هر هفته فرصتی برای اهداکنندگان خون در خاش است.

این خبر را به اشتراک بگذارید